Vågar jag sänka försäkringen?

F

Fladde

Min häst är försäkrad för en större summa pengar i Agria.
Hon har varit skadad nu i 9 mån men är friskförklarad.
Då dt är väldigt dyrt att ha hästen försäkrad för inköpts priset undrar jag om man ska våga säänka det nu?
Eller ska man kanske vänta 6-12mån till så man vet att det håller då hon har blivit friskförklarad innan men det har inte hållt :confused: :crazy:

Jag ska upp till Klinik och kolla henne igen i Augusti.

Hur hade ni gjort??

/Madde - Som vill handla lite mer prylar :angel: :cool: :D :o

Sv: Vågar jag sänka försäkringen?

Aldrig i livet!
Så nkt otur du haft skulle jag aldrig våga chansa med att sänka försäkringen

I ditt fall hade jag aldrig sänkt försäkringen :crazy:
Hästen har ju varit friskförklarad i 1 dag (?) och som du säger , det har hon blivit förr så jag hade aldrig någonsin vågat göra det i detta läget.

Sänk inte! Om du måste sänka så vänta till hon varit igång fullt i minst 6 mån helst ett år.
PL

När jag köpte min bronkithäst var han försäkrad för ett livvärde på 40 000kr.
Efter ett symptomfritt år så sänkte jag hans livvärde och behöll veterinärvården på fullt.

Nope jag hade INTE sänkt ner försäktringen. Det kommer efter att hästen fyllt 15 år att sjunka med viss % per år ändå. (Vet inte hur gammal din häst är, men ändå). Dessutom så är väl hästen ändå försäkrad för en viss summa av en anledning...

Hon är 9år.
Men jag har nog sålt henne innan hon fyller 15år.
Ja pga alla skador så har vi inte vågat sänka den innan om i fall att det skulle blital om utömning :crazy:

Jag hade inte heller sänkt, för säkerhets skull!

Nix, hade inte sänkt om jag var i dina kläder. Vänta tills hon varit igång ett bra tag.

Om jag varit i dina kläder?Nej.Jag skulle inte ha råd att betala all vård om hästen skadar sig igen.
Vänta ett tag med det så du ser att hälsan håller i sig, inte för att vara pessimistisk men jag har läst dina inlägg om hästen ;) :eek:

Liknande trådar

Äldre I januari är det dags att formellt flytta in till killen (egentligen har jag mer eller mindre "bott" där sedan en tid tillbaka och...
12 13 14
Svar
264
· Visningar
38 960
Senast: Nethril
·
Kropp & Själ Och man egentligen mest känner sig fånig? Egentligen har det här väl hållt på av och till sedan några år tillbaka men mest de senaste...
Svar
3
· Visningar
3 185
Senast: Meggan
·
Ekonomi & Juridik Jag behöver få ner kostnader och i första hand har jag tänkt på försäkringen. Idag kostar försäkringen mig 400 kr i månaden och jag har...
2
Svar
31
· Visningar
3 935
Senast: Trissa
·
Ekonomi & Juridik I december skickade vi in ett papper till Agria om att betala en av hästarnas försäkring via autogiro. Detta skulle dras från min sambos...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 520
Senast: clusia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?