Vågar inte gå ut.

Lilla

Trådstartare
Vår gamla katt (Ca 20 år) var ju i slagsmål med en hund veckan innan jul. Han är helt återhämtad förutom att han inte vågar gå ut. Det är så tydligt att han vill gå ut men han blir ståendes i dörren och puffar man lite på honom vänder han och går in.
I övrigt känns han piggare efter fighten. Äter bra, är fin i pälsen och är lika jobbig som vanligt.*ler*Känns som om han har tråkigt och vill ut men inte vågar.
Ska man ge honom ännu mer tid? Jag funderade på att gå med honom ut i helgen. Gå bredvid honom och se om han blir tryggare av det.
Har katter bra minne?

Sv: Vågar inte gå ut.

Mina katter går inte heller ut nu - de tycker att det är för kallt ! Så det kan ju vara så att han är lite kräsen med väderleken

Sv: Vågar inte gå ut.

Jo han har alltid ogillat kyla men ändå velat göra sina behov ute.

Igår tog mamma med honom ut. Efter ngr minuter gick han in i luckan. Han får gärna vara inne men tycker synd om honom för han vill nog ut.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en katt som är sjuk, som antagligen inte blir så mycket bättre. Vi ger henne ett sista försök med en ny medicin, men blir hon...
Svar
6
· Visningar
478
Senast: Krålus
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 826
Senast: monster1
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
27
· Visningar
5 597
Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
4 468
Senast: Kaching
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippa hund
  • Guldfasanerna