Växtvärk!?

Status
Stängd för vidare inlägg.
N

nallemaja

Har en son som blir 7 år om en månad. Han har så fruktansvärt ont i sina ben, oftast på kvällen o natten.. Men det kommer bara mer o mer även på dagtid..:(
Varit iväg till vårdcentralen o undersökt, de sa att det bara får va.. Ge alvedon när det är som värst.

Är det nån mer som går igenom detta med sina barn?
 
Sv: Växtvärk!?

Det hade min dotter med tyvärr och det är tydligen inte så mkt att göra åt det.Fick precis som du råd att ge alvedon.Dottern tyckte dock att det var skönt med varma bad när det var som värst...likadant hon fick sitta med täcke i soffan osv när hon titta på TV...värme lindrade lite.En extra filt i sängen kan göra gott...eller värmedyna.Vi höjde även temperaturen lite i just hennes rum...så hon aldrig blev nerkyld om hon låg och sparka av sej täcket tex.Långkalsningar under byxorna med mera.

Hoppas det ordnar sej för er.
 
Sv: Växtvärk!?

Våra tvillingar har med jämna mellanrum väldig växtvärk. Däremot oftast kvällstid. Vi ger alvedon och masserar benen på dem, vilket de tycker är skönt. Nu var det dock ett tag sen, så snart börjar det nog igen.
 
Sv: Växtvärk!?

När jag var liten så led jag något hemskt av växtvärk:cry: Mina föräldrar knöt sjalar hårt runt mina ben! Jätteskönt
 
Sv: Växtvärk!?

Stackars liten... Vi var precis på BVC med våran son som fyller 6 i år. Hade hade växt otroligt mkt sen sist. Normalt för den perioden är upp till 10 cm, men han hade växt 14-15 cm. Då frågade sköterskan just om han hade/har ont i benen. Han har aldrig klagat över detta, men tydligen är det väldigt vanligt och absolut ingen fara. Får bara hoppas att vår lille kille slipper detta, (vilket han antagligen inte kommer att göra i framtiden :crazy: )
 
Sv: Växtvärk!?

Vi fick rådet att ge vitamintabletter med magnesium till vår kille. Han har precis fyllt fem.
Det verkar ha hjälpt en hel del.

Istället för alvedon 7 nätter/månad så är det 1 natt varannan månad.
 
Sv: Växtvärk!?

Ja. Min son är 4 år. Han kan vakna på nätterna och vara helt otröstlig och säga att det gör ont i benen. Brukar ge alvedon så somnar han om efter ett tag.
Det är jättejobbigt att se att han har så ont.
Han har haft det sen han var typ 2 år.
Nu var det ett tag sen sist. Hoppas han slipper det helt snart.
 
Sv: Växtvärk!?

:bow: Tack för era svar.. Värmedyna är ett bra exempel ja... Har haft det några nätter runt benen/et på honom å visst lindrar det för stunden!
Hoppas som sagt bara att det ska avta snart, för det är ofta!!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 532
Senast: Modest
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 866
Senast: Sassy
·
  • Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
2 019
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 105
Senast: Jahaja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp