Vägning och mätning idag *suck*

fettso

Trådstartare
Ja trots att det snart går mot 3 år sedan vi fick nr2 så var det mätning och vägning idag, har gått varje månad sedan lillan föddes i princip.
Jobbigt är det när vikten och längden står stilla, hon är så liten och blir sjuk så lätt.

2,5 år och hon väger 10560g och är 86,5 cm lång, hur litet detta är mot andra barn vet jag inte??Hon hade gått upp 20 g på 2 månader men vikten stod still.
Våran stora tös vägde 11,6 kg och var 86cm när hon var i samma ålder.
Det är jobbigt att hon blir sjuk så ofta, hon tål liksom inget.
Hon har varit på kontroll och kollat tillväxthormonet och hon har växt ifrån sin mjölkproteinallergi.

Ngn mer som har små barn....
 
Sv: Vägning och mätning idag *suck*

Hej!
Min lille plutt är visserligen en pojk men ligger två streck under "normalkurvan" på vikten och en på längden. Vid 2½ år ålder väger han 11,7 och 89,5 lång. Han har haft lätt att bli förkyld och varit väldigt känslig. Han började på dagis i januari i år och det blev ju inte bättre precis, hela våren var han nästan konstant sjuk. (Han är ett fosterbarn som haft mycket annat skit som han dragits med men varit allmänt väldigt känsligt för bakterier osv) Men peppar peppar nu under hösten har han nästan inte varit sjuk alls. Nu under slutet av november blev han snorig och är det fortfarande litegrann men är tillbaka på dagis. Han har dock kvar lite hosta men den kan han ju drass med ett tag.

Detta hjälpte kanske inte så mycket, men det blir förhoppningvis bättre om det inte finns någon annan bakomliggande orsak. Många läkarbesök har det blivit men de har minskat drastiskt :)

Kramar från Coop
 
Sv: Vägning och mätning idag *suck*

Jag har inga siffror på exakt samma ålder.

Men mina flickor vägde 9015 resp 9300 en månad innan två-årsdagen. De var 81 cm långa då.

Nu är de två 17 åringar ca 163 cm.
 
Sv: Vägning och mätning idag *suck*

Sambon var 88 cm lång och vägde 13 kg, honom ville de ge tillväxthormon för han var så kort men svärmor total vägrade, och nu är han väl 170 cm. Samma med hans bror som nu är närmare 180!

Tror inte man ska kolla för mkt på kurorna, jag är idag lika lång som cirkus döttrar men när jag var 23 månader var jag 86,5cm å vägde 11,200.
 
Sv: Vägning och mätning idag *suck*

Miranda var strax innan 2 år 9690g(så det är ju mer än dina flickor)och var 80 cm lång så det är ju typ samma.
Skönt att höra från er vars barn vuxit upp normalt:)
Man kan bli tokig på alla läkare osv, hon är ju pigg och det är non stop aktion hela dagarna här hemma!!!:D
 
Sv: Vägning och mätning idag *suck*

Mina är äldre nu, men vid 2,5 års ålder var de så här stora:
nr 1: 93cm 14 kg
nr 2: 100cm 18 kg

Dom är idag längre än normalkurvan, viktmässigt ligger den ena under och den andra på normal.

Det viktigaste är att barnen följer "sin" kurva och inte gör för stora avvikelser.
 
Sv: Vägning och mätning idag *suck*

Man kan bli tokig på alla läkare osv, hon är ju pigg och det är non stop aktion hela dagarna här hemma!!!:D

Vad härligt!

När jag gick på högstadiet så misstänkte de att jag hade ätstörningar, så jag fick gå hos skolsyster jätte ofta för att väga mig och varje gång förklara för henne att jag äter, t.om min mamma var dit flera gånger för att tjata in i hennes huvud att jag äter. De vaktade på mig i matsalen så jag tog mat och åt upp :eek: När de sen äntligen insåg att vi alla är olika så slutade dem.
 
Sv: Vägning och mätning idag *suck*

inte för att min son är 2 år, utan han fyller 1 år på lördag. men vi var på viktkoll igår och han väger 10565 gram å är 76 cm lång nu.
det är väldigt individuellt hur mycket dom väger och växer.

så länge barnets följer sin egna kurva så är det inget att oroa sig för. jag vet flera vars döttrar inte ens väger 10 kg vid 2,5 kg ålder.
 
Sv: Vägning och mätning idag *suck*

oj, menar inte 2,5 kg ålder utan 2,5 års ålder :D
 
Sv: Vägning och mätning idag *suck*

Ja, det är ju superjobbigt om det INTE är något fel och det skall undersökas hit och dit. Men å andra sidan så OM det är ngt som felar är det ju bra att ta tag i det så fort som möjligt.

Mina flickor var små när de föddes, men den litenheten växte de ikapp ganska snabbt. Min son var STOR när han föddes, men nånstans mellan liten och normal sen.

Vi behövde aldrig undersöka flickorna för att de inte växte. Eller rättare sagt för att de var småväxta
 
Sv: Vägning och mätning idag *suck*

Nej så länge dom ligger på sin kurva så ska det ju vara normalt, Mirandas kurva har gått ned i omgångar, nu var det nedåt igen:(

Miranda föddes i normal tid(5 dagar innan BF) och var 48 cm lång och vägde 3040g.
Melissa föddes nästan två veckor före BF och var 47cm lång och vägde 3255g.

Är dina flickor tvillingar?För då är det väl vanligare med mindre barn?
 
Sv: Vägning och mätning idag *suck*

Min son är också liten, ligger två under på kurvan och hade gått NER i vikt vid ett tillfälle i sommras. Går också på extra kontroller hela tiden, och får lämna div. blodprover men de kan inte hitta något. Blir också förkyld lätt och är allmänt känslig. Han har under året mellan 1 och två år inte ökat i vikt nämnvärt och inte bytt storlek på kläderna (har samma overrall som förra vintern). Han väger strax runt 10800gr och är 85cm lång.

Men han är också väldigt aktiv, och buuusig när han är frisk. Mat verkar ha en underordnad betydelse och hans pappa var precis likadan som liten, och är idag 171cm lång. Det lär vara ärftligt!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Igen och igen händer det. Vad kan man göra? Började morgonen med en promenad på vår vackra skogskyrkogård här i området( hundar...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 359
Senast: vallhund
·
Hundhälsa Den 20 Maj 2006 var den lyckligaste dagen i hela mitt liv. Då hämtade jag hem min första, alldeles egna hund, Unni. En samojed tik som...
Svar
4
· Visningar
1 255
Senast: lady_vip
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp