Väderomslag o värk

Status
Stängd för vidare inlägg.
I dag lär det bli lång gumvila efter lunch... Inte sovit många timmar i natt... Värk o väderomslag.... För en timme sen njöt jag av vita snötyngda träd utanför... nu har snön regnat bort, bara på denna lilla stund.

Precis i detta nu, stängdes min rumsdörr som stod på vid gavel, (jag frågade igår om det var något säkerhetstänk gällande att ha dörren stängd, men det fanns inte utan man fick bestämma det själv. bara den stod vid öppen och inte på glänt vilket försvårar för sängtransporter) och genast rullade jag dit och öppnade den och då hör jag fötter utanför och förvånad sköterska tittar in o ser ut att vilja stänga dörren igen.
"Varför stänger ni dörren hela tiden?"
"Eh, jag stängde den nu..."
"Ja, men den stängs så fort jag öppnar den."
"Vill du ha den öppen?"
"Ja tack, i alla fall på dagarna när jag ändå sitter uppe"
"OK, då får den vara öppen." Hon log vänligt och gick igen....

Vi får se hur lång tid, det tar innan den stängs igen, som sagt... Hinsebergsvarning...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har blivit ombedd att omstrukturera min dagbok. Jag hoppas att det blir mer överskådligt. To 6 juni – Magkrasch och stugsittande...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 186
Senast: IngelaH
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 390
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka