Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Styr väder och klimat vart ni väljer att bo?
Jag är jätte sugen på att flytta uppåt i landet och har varit i flera år. Jag älskar vinter och snö! Här insödra sverige är den inget att hurra över.
Kan tänka mig att det är cirka fantastiskt! Stränder, vulkaner, varma källor, alptoppar, glaciärer, sydligt norrsken, gröna vidder, fjordar och hobbithålor Det mest fantastiska landet!Just nu har jag svårt att släppa tanken på hur det skulle vara att bo i Nya Zeeland. Mycket för klimatets skull.
Styr väder och klimat vart ni väljer att bo?
Jag är jätte sugen på att flytta uppåt i landet och har varit i flera år. Jag älskar vinter och snö! Här insödra sverige är den inget att hurra över.
Ska du vara säker på snö bör du flytta långt upp typ Kiruna alt inåt landet mot fjällen. I tex Norrbotten växlar klimatet väldigt numera. Vintern varierar mellan tö och flera plusgrader och kalla perioder vilket gör att det inte är så mkt snö men däremot en variation mellan gnöglopp och blött för att sedan bli ishalt och knöligt. Jag var där på nyår och då ösregnade det och var 8 grader varmt. Igår när jag åkte hade det frusit på till isgata och var 15 grader kallt. Enormt trist vinterväder. Och så håller det på fram till april typ. Du kan glömma fluffig pudersnö och liknande...