Vadderad huva

ziri

Trådstartare
Hej:)
En av mina hästar har visat sig vara väldigt ljudkänslig. Han är även en väldigt känslig och lite orolig individ, både till en fördel och nackdel...
Ett tag sen så spelades det på tävlingsuppstallningen hög musik, på avstånd, och han blev helt vettskrämd. Ingen annan häst blev rädd, bara han.
Letar därför efter en vadderad huva att ha t.ex. på tävling eller på uppstallningen! Ska gärna gå att ha på tävlingsbanan också:) Någon som har något tips? Tacksam för ALLA svar!:up:

Equiline har en som ser ut som en vanlig, men som har tjockare öron. Soundless heter den.

Jag har Equilines, fungerar bra på min häst som har väldigt mkt nerv. Har den alltid till vardags. Sett att det kan finnas att köpa begagnade ibland :)
Eskadron har också en vadderad som är billigare, den har jag inte klämt på eller provat så kan inte uttala mig om den är lika bra dock.

Schockemöle har också, med längre öron om du behöver det. Den kostar hälften så mkt som Equiline ungefär...

Hej:)
En av mina hästar har visat sig vara väldigt ljudkänslig. Han är även en väldigt känslig och lite orolig individ, både till en fördel och nackdel...
Ett tag sen så spelades det på tävlingsuppstallningen hög musik, på avstånd, och han blev helt vettskrämd. Ingen annan häst blev rädd, bara han.
Letar därför efter en vadderad huva att ha t.ex. på tävling eller på uppstallningen! Ska gärna gå att ha på tävlingsbanan också:) Någon som har något tips? Tacksam för ALLA svar!:up:
Bomull i öronen?

Om du bara ska ha något i box och så och funktion är viktigare än utseende, titta på fasta travhuvor. De är vadderade i någon grad och du kan köpa till gummiöron att stoppa i. Dövar bra mycket mer än bara tyg.
Bomull i öronen under så hör hästen "ingenting", men det antar jag att ni inte får tävla med i ridsporten. Men utanför tävlingsbanan kanske det är tillåtet.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag sålde min häst 2017 efter nästan 4 år tsm då jag ramla av rejält och tyvärr blev väldigt rädd. Från att ha tränat tsm och...
Svar
8
· Visningar
1 670
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 952
Senast: Fiorano
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 982
Senast: QueenLilith
·
Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns...
2
Svar
24
· Visningar
3 535
Senast: Cilva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård