Vadå mock?

em76

Trådstartare
Jag kollade ett stos avkommor på travsport.se, det står "4 svenskfödda avk.(inkl. mock)"
Vad är mock? :confused:

Det står för mockinländare tror jag. Vet dock inte vad innebörden betyder, tror, men är långt ifrån säker, att det är avkomman som är född i ett annat land men är importerad och därmed svenskregistrad som föl, eller också är det stoet som är importerat när fölet låg i magen och det blir därför svenskregistrerat?! Eller är jag långt från verkligheten nu???! :angel:

Mockinländare är föl som är fött utomlands men importeras till Sverige vid sidan av mamman. (tror att importen skall göras innan årsskiftet det år fölet är fött), medan ett föl som ligger i mammas mage när det kommer till Sverige kallas "moderlivsimport".

Liknande trådar

Anläggning Jag har 2 egna hästar på en liten gård i en by i västra Götaland, har även 2 inackoderingar. Jag tycker det är så svårt det här med hur...
2
Svar
37
· Visningar
5 724
Senast: Ajda
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 697
Gnägg Hej! Min motivation går verkligen bara neråt med att gå till stallet där min lån ponny står. Tror hon stått i en vecka nu även fast jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 018
Övr. Grenar Jag vill börja med att säga att jag inte har stor insyn i "bakom kulisserna" i trav- och galoppsport och att jag bor i Australien. Jag...
Svar
16
· Visningar
4 145
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Black Friday
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur