Vad vill ni ha men verkligen INTE behöver?

MJLee

Trådstartare
Apropå @tuaphua fråga om vad hennes sambo ska ta med sig från Japan gjorde jag misstaget att surfa in på mina två favo koreanska nätaffärer jag köpt från tidigare. Och herregud vad jag vill ha! Jag har tre hanbok (traditionell kvinnlig folkdräkt) jag tror jag använt en av dem en gång under de 25 år jag haft dem. Men ändå vill jag ha flera när jag ser dem på en av sidorna. Jag vill ha ett lakerat pennställ med pärlemor som kostar 58 USD plus frakt, möbler, en pärlemor skärm, fler hanji lampor, första klassens koreanskt te U-jeon, ett koreanskt bord, en riktig sidenmålning. En större lägenhet så jag hade plats med allt det jag vill köpa!

http://www.antiquealive.com/store/index.asp

http://www.korean-arts.com/index.htm

Fruktansvärt farliga sidor för mig att surfa in på eftersom jag vet att de är snabba och pålitliga och att deras föremål är lika om inte vackrare i verkligheten, vilket bara gör det ännu värre!

Så vad vill andra ha som är dyrt och totalt onödigt? :idea:

En häst :angel: Helst flera.

Men jag har varken tid, plats eller pengar. Istället tittar jag efter ponnys till en väns dotter när jag har tid :rofl:

Andra saker såsom en bil till fältarbetet, fältutrustning osv är dyrt men behövs faktist :rofl:

Flygbiljetter hem över jul :o fast det verkar familjen tycka att jag faktist behöver så förhoppningsvis kan vi ordna det.

Tyvärr lyckas jag alltid köpa fysiska böcker inom mina ämnen trots att det går att få tag på PDF. Det har resulterat i ett förhållandevis stort privat bibliotek på jobbet med dyra böcker som nu måste transporteras över hela världen så fort jag behöver flytta :crazy: En smart person hade ju väntat tills de hade en fast position någonstans för nu fortsätter de ju att kosta en massa pengar :rofl:

Jag vet egentligen inte riktigt vart mina pengar tar vägen varje månad, men försvinner gör de. Jag tror att de spenderas på flygbiljetter (mest inom jobbet) och mat :crazy: Hee jag bott hemma och haft kvar mitt hus hade jag nog spenderat pengar på precis liknande saker som TS så det är väl tur att jag inte bor kvar :crazy:

Jag vill ha en massa saker till trädgården, dyyyra designersaker. Allt som faller mig i smaken får mig att ramla av stolen när jag kollar priset :cautious:

Det är några klassiska verk om arabhästar jag inte har och de är också dyra eftersom de är sällsynta.

Sedan vill jag givetvis ha några arabston och stall på gården också :p

Jag vill också ha en häst. Fast att det är totalt orealistiskt (jag har varken tid, pengar eller ens egentligen intresse nog för att kunna ha en egen häst).

Annars på min önskelista just nu återfinns en ny dator, ett sidentäcke, en ny vinterkappa, en wake up light-klocka (så här på morgonen känner jag ett extremt behov), flygbiljetter till NZ... Och så har jag totalt köpstopp pga extremt fattig månad. :down:

Oj vad svårt.
Har precis lagt ut typ 30.000 på ponnyerna (grovfoder, mineraler och tandkontroll + vaccination) och det minskar alltid mitt ha-begär.

Och i fredags körde sambon hem min nya bil. En Land Rover Discovery 1 (från 98, vi är inte gjorda av pengar :p ). Den VILLE jag ha men vi klarar oss egentligen utan (och tur det eftersom den behöver lagas). :love:

Nästa grej jag vill ha är någon form av köksassistent, går ju fint utan men ändå. Vill börja baka eget bröd igen men orkar inte handknåda och elvispen har sina begränsningar även om den gjort många degar sedan inköpet på Coop Konsum för 9(!) år sedan. En Hugin. Billig.

Nyttoprylar men inte nödvändiga med andra ord.

Sedan kommer sug efter div bebisprylar också. Det finns oändligt med saker och de flesta helt onödiga :D

Ett Par till bilar, men har redan fem stycken så inte nödvändigt direkt.. :p
Apropå @tuaphua fråga om vad hennes sambo ska ta med sig från Japan gjorde jag misstaget att surfa in på mina två favo koreanska nätaffärer jag köpt från tidigare. Och herregud vad jag vill ha! Jag har tre hanbok (traditionell kvinnlig folkdräkt) jag tror jag använt en av dem en gång under de 25 år jag haft dem. Men ändå vill jag ha flera när jag ser dem på en av sidorna. Jag vill ha ett lakerat pennställ med pärlemor som kostar 58 USD plus frakt, möbler, en pärlemor skärm, fler hanji lampor, första klassens koreanskt te U-jeon, ett koreanskt bord, en riktig sidenmålning. En större lägenhet så jag hade plats med allt det jag vill köpa!

Fruktansvärt farliga sidor för mig att surfa in på eftersom jag vet att de är snabba och pålitliga och att deras föremål är lika om inte vackrare i verkligheten, vilket bara gör det ännu värre!

Fler hästar, en lika fin bil som sambon (Dodge Laramie) med matchande trailer, massa designerväskor/skor/kläder, smycken från bla Alex Monroe,fler par ridstövlar från Königs, en ny sadel och kanske fler till alla nya hästar. ;)
En fin hjälm skulle sitta fint också. Och ett gäng ridbyxor.
Och en systemkamera!
Och en jacuzzi!

Spontant kan du faktiskt hitta massa sånt där på vilken auktionssajt som helst.
Pennställ finns i mängder, så även sidenmålningar.
Du har dessutom möjligheten att antingen hitta antika sådana eller tjusiga nytillverkade kopior (är du inte expert har du inte en chans att se skillnaden och köper grisen i säcken) men fortfarande till bra priser.
Det asiatiska konsthantverket är inte särskilt populärt (bortsett från kinesiskt, bra porslin) så gillar du sånt är det fyndläge.
Porslin är nästan gratis...

Chesterfieldsoffor :love:

Chesterfield-Sofas.jpg

Jag är öppen för att köpa begagnade men de måste vara likadana i stilen och färgen (likadana som varandra, inte nödvändigtvis precis som på bilden), och en särskild ton av brun. Det gör att det sällan kommer ut något passande på Blocket. :( Lyckligtvis är det nästan bäst om vi hinner renovera vardagsrummet först, men sen så!

Chesterfieldsoffor :love:

Chesterfield-Sofas.jpg

Jag är öppen för att köpa begagnade men de måste vara likadana i stilen och färgen (likadana som varandra, inte nödvändigtvis precis som på bilden), och en särskild ton av brun. Det gör att det sällan kommer ut något passande på Blocket. :( Lyckligtvis är det nästan bäst om vi hinner renovera vardagsrummet först, men sen så!
Wow! Kan förstå det begäret.

Alltså, det mesta jag vill ha som är dyrt är onödigt i den bemärkelsen att jag redan har liknande grejer som funkar okej. Men jag skulle gärna vilja ha...

- Platsbyggda bokhyllor
- En bil som är bekväm och inte bara praktisk. Snygg, i en fin färg.
- Fina coola kläder, hantverksmässigt gjorda i naturmaterial
- Ny utrustning åt Tristan, i vegetabilgarvat vackert läder som luktar gott
- Och så skulle jag vilja fylla badrumsskåpet med lyxiga badoljor och badskum.

Ett bord med tillhörande stolar som kostar 30 tusen. Totalt onödigt eftersom vi inte behöver det och sen finns det säkerligen billigare i någon annan butik. (Hoppas jag för jag måste ha det, förr eller senare :p )

Annars är jag sån att hittar jag något jag vill ha så köper jag det så min önskelista hinner aldrig bli speciellt lång.

En häst. Fast jag har precis gjort av mig med en för att jag varken hade råd, tid eller ordentligt med intresse.

Massor av nya kläder. I takt med att gravidmagen växer sitter mina kläderna sämre och sämre. Jag vill ha en ny garderob men det känns så sjukt onödigt när jag ändå inte kommer ha användning av kläderna sen.

En Tärnsjö tömkörningsgjord, fast det mer ekonomiska hade varit en i nylon för 800:-, och inte 5600:- som Tärnsjös kostar... Har fortfarande inte bestämt mig för vilken jag ska köpa, kan inte tänka mig att jag kommer tömköra så mycket att det är värt 5600:-.

Min önskelista är kort, onödig och för dyr för att någonsin bli annat än en önskelista :p

1: det som garanterat aldrig blir verklighet.
bc3b533827438925e1743d82902f654e.jpg

2: Mer realistiskt, men inte troligt:
lotus-elise-08.jpg

Visst ser det ut att vara praktiska och bra hundbilar? :angel:
Annars önskar jag mig mest saker som faktiskt behövs.

Eller.. justja. Jag har två lite mer miljövänliga alternativ också. Jag gillar inte bara bensinslukande monster.
08-2015-bmw-i8-fd-1.jpg

2012fiskerkarma-s-4a9e6a9baae74b6f.jpg

Senast ändrad:
En häst. Eller helst två, en till mig och en ponny till dottern - har tyvärr inte råd med ens en så som det ser ut just nu.

En Tesla, skulle vara fränt att puttra med till jobbet :)

Ett nytt hus - d.v.s..s ett helt nybyggt så man slipper renovera hela tiden :down:

En Tärnsjö tömkörningsgjord, fast det mer ekonomiska hade varit en i nylon för 800:-, och inte 5600:- som Tärnsjös kostar... Har fortfarande inte bestämt mig för vilken jag ska köpa, kan inte tänka mig att jag kommer tömköra så mycket att det är värt 5600:-.
Jag delar ditt begär. Köpte en begagnad Globus i läder för 600 kr. Fin, men det är ju ingen Tärnsjö... :love:

Jag vill också ha flera hästar, en ny bil och en hästtransport.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ratsit
  • Hiss och diss del 5
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka