Vad vill ni ha just nu??

Sv: Vad vill ni ha just nu??

Massor av köttiga ben! Jag har inte kommit iväg och köpt nya och hon har tuggat slut alla som jag köpte för några veckor sedan...

I helgen var jag nära på att köpa det här, men eftersom jag inte använder halsband annat än om jag snabbrastar henne på morgonen så kändes det inte vettigt att köpa det:
image.php

Det här täcket är jag förtjust i också:
947f8e72c1f7db33f1089558868d36da.jpg

Ett nytt vintertäcke. Är intresserad av Hurrtas nya värmetäcke i färgen hallon (så halsbandet matchar) men har inte kunnat prova det på hunden än. Någon som har det kanske?
Annars blir det nog ett Back on Track. Tyvärr är gamla vovvens BoT för stort.

nya selar! :D flyttade in till stan i helgen och selen till vuxenhunden försvann.. gillar inte halsband till chihuahuor.

vad bra att jag såg denna trådrubrik. nu vet jag vart jag ska stanna till på hundprommenaden :idea:

Inga prylar, men BARMARK...är grymt sugen på att träna, men hopplöst när snön är djupare än vad hundarna är höga :D

Ett nytt vintertäcke. Är intresserad av Hurrtas nya värmetäcke i färgen hallon (så halsbandet matchar) men har inte kunnat prova det på hunden än. Någon som har det kanske?

Jag har provat Hurttas Ultimate täcke om det är det du menar? Tror att det är det, tror det är det enda täcket de har i färgen hallon haha. Men iallafall så tyckte jag det satt bra men min hund är precis mellan två storlekar så antingen var det för långt och störde henne vid svansen eller så var det för kort. Hon ä 73cm så 70cm blev för litet och 75cm blev för stort -.-' Men annars tyckte jag det satt bra förutom de centimeterna vid rumpan! Dyrt bara fast kan hålla i flera år och är absolut varmt!

Inga prylar, men BARMARK...är grymt sugen på att träna, men hopplöst när snön är djupare än vad hundarna är höga :D

Skriver under på det! Eller iaf en temperatur och ett underlag som tillåter vallning, både jag och hundarna har abstinens... :cry:

Annars vore det välkommet med riktigt bra, vattentäta och varma täcken till alla sju. Har påbörjat syprojekt men det känns som ett evighetsgöra:p

Har precis fått det jag behövde allra mest, avlasting av den lilla valpen på 13,5 veckor;)

Fina, fina, Grana här inne på forumet, har tagit hem henne över natten så jag har fått julshoppa, komma iväg och storhandla, klippa mig mm:love:

Guld värt som "ensamstående" med valp när de små liven inte är ensamhetstränade än:laugh:

I övrigt önskar jag som flera andra, bättre marker att rasta hund på, vi längtar ut till skogen och slippa slask, salt och blötan i stan

I helgen var jag nära på att köpa det här, men eftersom jag inte använder halsband annat än om jag snabbrastar henne på morgonen så kändes det inte vettigt att köpa det:
image.php

Åh, finns de fortfarande? Jag har 2 såna, behöver ett till min lilla, får nog kolla upp det:)

Själv brukar jag aldrig behöva något i hundväg, men jag behöver faktiskt varsitt värmetäcke till hundarna, funderar också på Hurrtas nya i hallon.

Verkar vara ny modell, så de ska nog finnas ;) Men ja, jag tittar ju (av självklara skäl) inte allt för ofta på halsband, så det kanske är en gammal modell som jag missat tidigare. På mässan kostade det ca 220kr, så det var inte ens speciellt dyrt.

Ny modell? Hmm, ser ut som de jag har, de har jag haft i iaf 6-7 år. Men det kanske är ändrat på något vis :)

EDIT: Hittar inte de jag har på hemsidan, men jag har vinthundsmodell som ser ut ungefär som den på din bild.

Senast ändrad:

Jaså? När jag tittade på Jokkes hemsida i höstas så fanns de halsbanden inte med iaf. De kanske bara var tillfälligt borta då eller något.. Nååja, jag såg massor av dem i lördags iaf ;)

*kl*
Nya njurar...

Nä men ett varmt SMIDIGT vattentätt täcke som inte prasslar, lilla fröken är kräsen när det gäller "kläder"!
Får väl se vad vi hittar på mässan.

Jag säger samma sak! Jag har också kikat på Hurttas nya Ultimate, men i björk ;) Jag har provat täcket i storlek 60, som hon har på sitt vanliga värmetäcke därifrån, men det var GIGANTISKT på henne. Ska se om jag kan hitta och prova ett i strl 55 också, innan jag beställer ett :)

Jag vill inte heller ha en sak, jag vill ha en bra uppfödare som ska para drömtiken med drömhanen så vi får drömvalpen.
Eller bara att uppfödarna skaffar sig mailadresser

En VGW-sele så att vi kan ta längre, mer lustfyllda promenader. En sådan är beställd och väntas komma inom 10 dagar. Ibland är det bläh med helgdagar :grin:

En brukshundsklubb i närheten som är intresserad av att få nya medlemmar/ nya på kurserna. Vi har inte tränat organiserat sedan vi flyttade hit.

Kurser i sök, spår, freesbee osv som jag tror skulle passa Loppeliten alldeles super.

TID!!!

Liknande trådar

Hundhälsa Hej, Som rubriken lyder väntar en flytt till Grekland för mig och min hund. Rabiesvaccin ordnade jag i måndags. Har du varit till...
Svar
13
· Visningar
795
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 907
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 944
Hundhälsa Hej! Som rubriken lyder så undrar jag vad ni har för foder till valp? Det finns ju mer val av foder än man kan räkna nästan! Min kom...
2
Svar
22
· Visningar
1 174
Senast: linnsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka