Vad vet ni om hingsten Malvernico xx ?

Sv: Vad vet ni om hingsten Malvernico xx ?

Inom galoppsporten har han lämnat 84 avkommor.
Varav 15 st av dom har sprungit in minst 100 000:- (inkl bonus).
Om man delar upp vinstpengar/avkomma blir det: 59 959:-

Den avkomman som har sprungit in mest pengar är: The Big Bang.
Han har startat 59ggr och vunnit 12 av dom, kommit tvåa 5ggr och trea 6ggr. Total vinstsumma är: 899 825kr.
The Big Bang är u: Revival som är e: Hjovial.

Avkommorna har tillsammans startat: 980ggr
Segrar av dom är: 83ggr
Tillsammans insprungna pengar: 4 976 587kr!

Hoppas det hjälpte dig något! :)

//Anna

Malvernico (född 1988) är e Nordico u Malvern Beauty. Far till Nordico är den kända Northern Dancer.Importerades från Irland 1994Prem AB 1998 med 87887=38 poäng, ur avel 2005.
Malvernico är Stakes-vinnare över distanserna 1.000 - 1800 m
5 segr. varav 2 Gr.3-segrar och 1 L-race, dessutom 2:e i Gr-1 löp, samt ytterligare 7 plac. i Gr. och L-race. Han segrade i sin första start som 2-åring redan i mars månad.
Timeform 109. Vinstsumma 991.287 kr

Malvernicos första årgång födda 1996. Han är far till vinnarna THE BIG BANG 12 segr.bl.a. Sweden Cup, Ulriksdals Minneslöpning, Vinterseriens Sprinterfinal, Mandarin Premiärhandicap, mfl.
EL VENEZOLANO, 3 segr. bl.a. 3-års Mile, SIGNORE 5 segr. 4e Breeder´s Trophy o. SM Milers,
MIKKITIKKITOO, 5 segr. 4e SM Milers, BRAVE KNIGHT 3 segr. SOUBRESAUT, 3 segr. FIRST CUT, 2 segr., PRETTY WOMAN 3 segr. TIP TOP 2 segr. MAYCY STAR, 2 segr., MIRRORVICE 1 seger, EL GRINGO 2 segr. i Spanien, TIGER LILY 2 segr. i Norge, PAS MAL vinnare, samt 4e i Amacitalöpn. MALVERN LASS 2 segr. samt vinnarna BEDA QUICK, BRISÉ, SUKIYAKI.

Här finns en lista med alla? avkommor http://www.galoppsport.se/shestinfo?kommando=visaAvkommor&hestId=318151

jag hade en anglo efter honom på foder,hon var undan ett persiskt arabsto. Hon var inte begåvad i nåt men rolig o rida. Hon var väldigt rolig o jobba med, väldigt lättlärd o positiv till arbete. Hon var en typisk La/la häst. Hon hade även patellaupphakning. Dock var hon vass i hanteringen, till slut hanterades hon bara av mig o fick gå själv i hagen. Mkt av det beteendet kom pga att hon inte blev tillräckligt stimulerad här, en häst som behövde stimulans 6 dagar i veckan för att vara dräglig i hanteringen helt enkelt. exteriörmässigt hade hon väl fått klass 1, benen hade inte blivit så högt bedömda, däremot överlinjen var rätt oki, om än rätt kort. 36-37poäng skulle jag tippa på att hon skulle kunna få på en bedömning.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
684
Senast: Roheryn
·
Avel Jag hade behövt lite mer information om dessa hingstar och deras godkända avkommor. Gärna era egna åsikter och erfarenheter. Vad de...
2
Svar
32
· Visningar
2 899
Senast: Lea88
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
511
Senast: Nikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka