Vad vet ni om hingsten Cartier?

Sv: Vad vet ni om hingsten Cartier?

Ja, det var verkligen häftigt och imponerande! Vilken hästkarl!

(Inte alla hästar som var lika coola som Cartieren heller, en 1 år äldre Tornesch var riktigt spooky).
 
Sv: Vad vet ni om hingsten Cartier?

Torneschavkomman, var det den större bruna? Vill minnas att de misslyckats med den, att den blivit skrämd. Nu hade jag inte möjlighet att åka och kolla dag två, men jag har för mig att någon sa att de faktiskt kom rätt långt med den ändå.
 
Sv: Vad vet ni om hingsten Cartier?

Kul att höra mer om Cartier- avkommorna. Och vad fina alla är!!pratade även med kursledaren på unghästkursen som jag och mitt sto är med på och de har fött upp en riktigt fin cartieravkomma och de trodde att han skulle passa mitt sto :-) hoppas jag har råd att betäcka i år!
 
Sv: Vad vet ni om hingsten Cartier?

Fast det är skillnad på att ha en lätthanterlig häst som är snäll att borsta, klippa sko och lasta och en häst som har temperament när man rider ;) Det är så jag menar att de är.
 
Sv: Vad vet ni om hingsten Cartier?

Nja, lätthanterlig för mig, inbegriper förutom hantering osv även ridning.
En avkastarkung skulle jag inte säga vara lätthanterlig även om den var snäll i stallet :-)

Men han har ju betäckt en hel del, så finns säkert flera varianter.

Min egen har en mamma som kunde tända till ordentlig, men han är hur beskedlig som helst.
 
Senast ändrad:
Sv: Vad vet ni om hingsten Cartier?

Torneschavkomman, var det den större bruna? Vill minnas att de misslyckats med den, att den blivit skrämd. Nu hade jag inte möjlighet att åka och kolla dag två, men jag har för mig att någon sa att de faktiskt kom rätt långt med den ändå.

Ja, det stämmer, den hade blivit skrämd efter en avfallning. Tog 30 min att sätta på tränset (Eamon tog det väääldigt lugnt, vilket såklart var klokt).
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi En omöjlig fråga att svara på, jag vet, men jag undrar ändå om någon som kan mer än jag om sådant här vågar sig på en spekulation...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 945
Senast: Sharpless
·
Hundhälsa Hej! Jag har en unghund på 15mån som sen en tid tillbaka börjat lyfta upp höger fram tass väldigt ofta, trodde först att det hade att...
Svar
0
· Visningar
314
Senast: Redfox
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 401
Senast: Roheryn
·
Fritid Vi hoppas kunna göra en "minisemester" i sommar - bara en natt eller två. "Vi" i det här fallet är min man och jag, vår 17-åriga...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 922
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp