Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, landgångarna från Konsum- om man fick delen med räkor på och inte sillen.Ugnsstekt kyckling med ris och svampsås. Pizza, tacos och hamburgare fanns inte,. Varma mackor och landgång var lyxigt , ugnspannkaka med mycket fläsk var gott.
Aldrig sett. Men djupfryst apelsinjuice? Varför just djupfryst?Den där frysta apelsinjuicen var ju fantastisk. Varför försvann den? Visa bifogad fil 21628
Du är för ung . Den blev kall och god utan is. Och var inte så bitter som annan apelsinjucie är i min smak.Aldrig sett. Men djupfryst apelsinjuice? Varför just djupfryst?
Provivas mango tycker jag är god. Testade i somras att lägga i sådana där färdiga strutar så det blev som isglass. Lite sån feeling kanske ?Du är för ung . Den blev kall och god utan is. Och var inte så bitter som annan apelsinjucie är i min smak.
Min pappa var kock så vi åt väldigt bra mat hemma. Alltid gjord från grunden. Han slog sin egen majonäs och Bea osv, ja tom rev sparade brödkanter till ströbröd
Så allt som var helfabrikat var lyx! Stinas kyckling, pommes, salladsdressing på påse osv var såååå exklusivt när man väl fick det!
I dag är det för mig obegriplig att jag tyckte så.
Stinas kyckling ! Tror att den (eller liknande) finns fortfarande?Kommer ihåg nån färdigmarinerad kyckling i aluminiumform som jag tror bara ställdes in i ugnen.
Alltså, just mat minns jag inte vad som var "extra" på det viset... Det blev ofta fin köttbit på helgerna och stuff, särskilt medan far jagade - MEN däremot minns jag känslan av att få springa upp på vinden/ner i matkällaren och få välja en glasflaska läsk till maten när det var helg eller vankades finmiddag! Det var grejer!
det fanns alltid en blandad back där. En halva till mig och en halva till bror! (vi kunde aldrig samsas. )
Oh!! Vi sprang ut i garaget och hämtade våra 33cl!
Jag minns också sån där fruktsallad på burk och höjden av lycka när man fick körsbäret.
När ni pratar om mor- och farföräldrars mat så kom jag på att mormors pannkakor var DE BÄSTA De hade en frasig kant och så fick man äta dem med hur mycket socker man ville
Hemma hos mormor och morfar (och även hemma hos oss i viss mån) fick man mycket älgstek, nyfiskad fisk osv, sånt jag idag kanske skulle tänka är mer "lyxigt" men då var det vardagsmat. Älgstek åt man när det var fattigt, ungefär, för det var frysen ändå full av
Inte det lyxigaste, med godaste: fiskbullar i dillsås kan sakna det än idag.
Varm nyponsoppa med vaniljglass och mandelbiskvier eller skorpor?!
Inte hemifrån, men det var bästa melliset på fritids! På fredagar fick vi alltid glass till mellis (skulle inte hända idag va?) och på vintern fick man det i varm nyponsoppa