Vad väljer ni bort?

Hur tänker ni med prylar till hästarna? Det känns ju som mycket är tillverkat i låglöneländer och säkert med dåliga arbetsvillkor. Har ni tips på vad som är bra att handla och inte?

Vet ni vad? Jag har varit och handlat - och tänkt till. Jag som är väldigt bekväm av mig annars och köper vissa produkter av ren vana och andra för att det är enkelt (tycker matlagning är fruktansvärt tråkigt och onödigt tidskrävande, så har tidigare blivit mycket mer eller mindre färdig kyckling) kom hem utan en enda köttprodukt i kassarna. Inte heller köpte jag flytande tvål utan fast - i pappersförpackning.

Och det är tack vare er här (samt en annan tråd, om kött). Finns ju vegetariska alternativ som är minst lika enkla (om inte enklare) att tillaga som köttprodukter, så nu får det bli mer sånt för min del framöver. :)

@Hedinn Du skrev just det inlägget jag tänkt på att skriva. Fast jag tycker det är roligt att laga mat. Och när jag bland annat igår stod och angstade vid smörgåspåläggshyllan (min dotter älskar rökt skinka som pålägg, jag står dock över), så tänkte jag på den här diskussionen och blickarna vandrade fram och tillbaka över hyllorna...så idag äter ungen tomater på mackan. :D Och ja, klart mer medvetet handlande har det blivit.

Liknande trådar

Tjatter Jag kommer ibland på mig själv med att tänka "äsch, orka" eller "vad spelar det för roll" kring saker som jag innan har lagt stor vikt...
2
Svar
27
· Visningar
1 898
Senast: lingonben
·
Fordon Har en gammal, lite körd, 8 hk Yamaha i mycket bra skick. Köpte den ifjol och hade den hos en granne på service innan jag tod den ibruk...
Svar
2
· Visningar
256
Senast: tott
·
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 526
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 253

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka