Vad väger maten?

misan

Trådstartare
Det finns ingen våg i stallet där hästen står, så skulle va mycket tacksam om nån vänlig själ kan berätta vad maten väger.
Ska fodra med soja, betfor och kornkross, i rätt små mängder så det vore super om nån kan kolla hur mycket 0,1 kg av dessa foder är i deciliter.

Sv: Vad väger maten?

Har du ingen hushållsvåg hemma? Det använder jag.

De fodermedel du nämner kan variera väldigt mycket i vikt.

Sv: Vad väger maten?

Köp en liten hushållsvåg, de kostar inte mycket. Då vet du att du ge rätt mångd. En deciliter kan se olika ut beroende på hur noga man måttar upp.....:crazy:

Liknande trådar

Hundhälsa Hejsan, Jag har en 5 månaders Mas ( Miniatur american shepherd ) som varit halt på ett framben ungefär sedan hon va runt 15 veckor. De... 4 5 6
Svar
112
· Visningar
22 436
Senast: kolblakkur
·
Hundhälsa Håller på och prövar mig fram genom foderdjungeln och behöver tips på vad som är värt att testa. Idag äter hon brit care duck & rice... 2
Svar
24
· Visningar
4 876
Senast: Monifa
·
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med... 11 12 13
Svar
244
· Visningar
30 511
Senast: EmmaW
·
Foder & Strö Behöver lite råd Kom in en MAGER fånghäst (ponny) till stallet för 1,5 månad sedan. Den är närmare 30 år gammal och fräsch och pigg i...
Svar
15
· Visningar
3 351
Senast: FiVi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Boendeyta med barn
  • Pendelparkering Stockholm
  • Livskristråden

Hund, Katt, Andra Djur