Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Till hösten kommer jag förmodligen få börja ge min häst foderkalk för att balansera upp Ca/P kvoten.
Har googlat och sökt i forumet, men hittar ingenstans hur mycket t.ex. en matsked väger? Har hört 20g, men har hört från andra att det är mindre. Någon som har koll?
Nejdå, det är jag medveten om, men med 20g foderkalk (med allt vad det innehåller) tillsammans med hans övriga mat får jag:
37,5g Kalcium
25,4g Fosfor
14,8g Magnesium
Alltså en kvot på exakt 1,5, och lagom mängd mineraler överlag för min häst
Det är räknat på vad hippocampus säger att foderkalk innehåller.
Kropp & Själ
Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla.
Jag var på gyn (fr o m...
Juridik & Ekonomi
Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
Juridik & Ekonomi
Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;)
Jag är i 30-års ålder och lever...
Hundavel & Ras Jag håller faktiskt inte med. Risken med en "snäll målbild" i flera led är att man inte kommer nånstans för att man hela tiden tycker...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.