Vad tyckte ni om årets Elitlopp då?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare *nuthella*
  • Startdatum Startdatum
Sv: Vad tyckte ni om årets Elitlopp då?

tråkigt att Going hoppa bort sig (hoppas att han inte tar stryk av detta nu)

jag tycker inte att det var samma höga kvalité som tidigare år (om man inte räknar med fjolåret), det kändes som att det var vilket vanligt löp som helst..

men jaja, hoppas det blir bättre nästa år :)

*Jäkligt bra stämning som vanligt, hamnade mitt ibland sturt sköna människor.
*Snubben som skulle bjuda på Rönnbär fast det va vindruvor...han va i fin form:bow:
*Fint väder =röd som en tomat:rofl: :rofl:
*Tog 635 bilder som jag kan lägga upp några av senare.
*Tyvärr så gick det inte så bra för Super men men
*Fick en ny Super Light t-shirt av nån kostym snubbe han tyckte jag skulle ha årets tröja istället för förra årets som jag hade på mig.
*Järvsöfaks vad händer?
*minus till solvallas grillar .......när man får stå i 45min och vänta på föda!!!!!!
:devil: :devil:
*Going kronos- tycker jag skulle kunnat vänta tills nästa år å va med i Elitloppet.....men det är ju en förbannat snygg kuse

jag tycker inte att det var samma höga kvalité som tidigare år (om man inte räknar med fjolåret), det kändes som att det var vilket vanligt löp som helst..

Vanliga löp vinner de inte på 10,0... ;)

Jag tycker det var ett bra lopp med ett spännade upplopp :d

Jag missade allting på tv idag. Vet någon om det finns nån sida på nätet där man kan se Elitloppet och/eller Elitkampen?

Har lagt upp lite bilder i min blogg om någon är intresserad
www.travsara.blogg.se

Senast ändrad av en moderator:

Vanliga löp vinner de inte på 10,0... ;)
Presis.
Synes absolutt ikke det var vilket vanligt löp som helst.

Mr Muscleman hadde den tøffeste jobben av de to eneste hestene som var bra i dette løpet. Og etter å ha kjempet seg til tet fra 6 spor :bow: for så å ha holdt unna Going så synes jeg franskmannen fikk et mye lettere løp.
Men for all del, en flott prestasjon det og, og som jeg sa etter OGP - han så skummelt bra ut der.

Senast ändrad av en moderator:

Det är ju inget lopp som kommer räknas till klassikerna precis.
Fast Solvallas banvetrinär gjorde ju utalande om Mr Muscle så jag höll på att svimma.Nåt i stil med"han är ju halt med far inte illa av att starta":crazy: Eeeh? Han måste ha gjort sin sista arbetsdag som banvetrinär hoppas jag.

Tyckte Koljini kunde ha sparat på sin häst i första heatet. Tror det är tuffare för en fyraåring än en äldre häst. Going galopperade efter mål till och med...

Tyckte upploppet var spännande, med hade ju önskat att mr Muscleman hade tagit hem segern, före fransmannen.

Givet viss hade jag velat se Going med där framme, men men Trav är Trav (Citat Björn G).:banana:

tyckte det va ett jätte bra elitlopp i år!
:)
synd bara att going kronos galloperade ut sig!
det är kul att intreset för travär så stort
hade förut en medryttarhäst på Solvallaungdomstrav som jag körde och red!
hon hette Teja.
ass-gulligt russ!!!
:bow:

Jag tycker att årets Elitloppen var ett kanonrace!:love:

Stämningen var förväntansfull redan två veckor innan den def. uttagningen och detta blev inte de "tio negerpojkarnas" år då en efter en tackar nej..

Jag tycker Mr Muscleman och Going Kronos satte guldkant på loppet och även den fd. australiensaren. Det är sådana hästar jag vill se i Elitloppet!

Inte samma gamla svenska Gulddivisongäng som stampar runt ovalen...

För mig går det här Elitloppet till historien som en av topp tio faktiskt!
:bow:
(Förstår inte vad vissa av er snackar om ;) ) Var det roligare att se Gidde vs Revenue och Scarlet Night....:smirk: :angel: )

Jag hade gärna sett att Mr Muscleman hade stått med lagerkransen efteråt men huvudsaken är att han åtminstone fick visa att han är något extra i finalen i alla fall. Efter försöket var man lite orolig..

Och fransmannen. Där fick man så man fes över att fransoserna inte kan köra häst!:D

Ps! Jag lyssnar alltid på radion, direktsänt, och Bosse Fransson. Han är för go den gubben och beskriver hästarna på ett underbart personligt sätt..:rofl:

Tyckte nästan att sweden cup va mer spänande i lördags, än själva elitloppet igår....

tror säkert hela solvalla hörde mig o netted i finalen på sweden cup, "kom igen då jadan (o giant diablo)" *hoppar o studsar o skriker* :o :rofl: :rofl:

;)

sen tycker jag väll att det va mest tryck på lördagen i huvud taget på alla sätt.. roligare lopp OCH vilka tider :eek:, även om loppen igår va grymt fina... och vinnaren i elitloppet.. mumma :d

och FY vad solbränd man blev.. ojoj kan ju knappt röra på sig idag :crazy: :D

Nej min sammanfattning..: KUL HELG! ;)

Senast ändrad:

Jag var inte på plats utan såg loppet från soffan. Jag tycker att rätt häst vann, och att J-M Bazire än en gång visade varför han är störst i Frankrike. Det var en fantastisk upploppsfight. :banana:

Jo det var väl som vanligt, härlig stämning, men något jobbigt att sitta bredvid 3 fyllekajor som bla meddelade att dom var Going Kronos söner. Sen råkade dom spela bort 15 000 spänn. :rofl:
Jag sov inget efter festen så jag hade inte sovit på natten, mitt tålamod var inte på topp kanske därför jag tyckte dom var så dryga..

Hästen som vann var skitbra, men jag gillar inte fransmännen så jag är inte glad ändå, men lite kul var det att han vann för typ ingen trodde det. Jag hade MYCKET hellre sett Going, Citation eller Mr Muscleman vinna.

Blev positivt överraskad av Red Chili Pirat, men vad hände med Järvsöfaks? :(

Jag gillar Going och Ludde lika mkt som vanligt (alltså mycket), man kan ju ha ett och annat att säga om körningen där men ändå :bow: Att han inte vann fick iaf tyst på fyllekajorna som slutade gapa "ALBANIEN" i mina öron för en stund.

Hade oxå hoppats på att Going o Ludde skulle vinna.. Låg ju i soffan framför TV:n (hade ingen möjlighet att åka till Valla pga fölungen jag har härhemma....:angel: )
Men jag ÄR glad att det blev fransmannen o hans franske häst som vann! :banana: Är ju själv fransk-ätt, så det är nog inte så konstigt! :idea:

-KL-

jag var lite besviken på årets elitlopp.. stämningen var en helt annan än i lördags, DÅ snackar vi elitloppsstämning! ok, bra sluttid i elitloppet, men ja, fransmannen gjorde två jättebra lopp. satt i rygg, fick ganska mkt serverat. men ack vilken grym häst :d han gillade tydligen banan väldigt mkt. mr muscleman hade väl inte sin bästa dag heller..

fast jag vet inte om jag självmant brydde mig mindre när jocce inte kom med i finalen.. :angel: jag tycker allt vi hoppade och studsade mer i elitloppsförsök 1 :angel:

det här är nog inte precis elitloppet no.1 för mig ;)
men kul underhållning och grymt fina hästar!
dock tyckte jag inte att Red Chili Pirat platsade, tji fick jag :o

going kronos prestation är var än godkänd :banana:

Hmmmm, jag läste på ATG:s hemsida att mr Muscleman hade gått på sig så att han hade sår på knäna.

I och för sig minns jag inte försöket men visst hade han knäkappor i finalen och då borde han ju haft det i försöket också. :confused:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Norske stjärnan Stoletheshow vann Finlandia-Ajo och fick en biljett till Elitloppet. Men nu kommer beskedet: – Det är inte rättvist att...
Svar
0
· Visningar
149
Senast: Gunnar
·
Kultur Nu har tre av årets fem Nobelpris delats ut, och överraskande nog är alla pristagare män! Obs ironi. Kvar står de två lite mjukare...
2
Svar
32
· Visningar
1 282
Senast: tara
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Frasse skulle bli hennes pappas häst att rida i skogen – men nu kvalar Minna Dottori honom till Amatörtouren. Det är ingen som märker...
Svar
0
· Visningar
213
Senast: Gunnar
·
Hästvård Jag har en valack på 17 år som jag köpte förra året en import från Irland. Då han var helt ny för mig förra året och mitt stall där jag...
Svar
6
· Visningar
715
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka