Vad tycks? Polli leker webmaster...

Snygg och stilren design, men det blir segt att ladda sidorna med så mycket bilder. Jag har bredband, men hann ändå tröttna på att vissa sidor skulle laddas.
 
Jo...det är ett problem...har funderat på hur jag ska få den mer snabbladdad men vet inte riktigt hur.... Ngn som är pro på detta med framelösa hemsidor?
 
Jag tycker inte alls att den är segladdad. Alla sidor kom upp fort! :)

Under "feature" var det några bilder som inte fungerade, de fyra längst ner om jag inte minns fel...

Annars, snygg och stilren sida :)
 
Jag tycker den är snygg!
Kanske hellre skulle velat att flikarnas storlek anpassas efter hur långt ordet är och inte, som nu, är lika stora.
Sidan är snabbladdad för mig (men vi har tydligen uppgraderat vårt bredbandsabbonemang så det kanske bara är att jag är ovan).
Som någon tidigare sa så fungerar inte de fyra nedersta bilderna på Features.
 
Jag tycker att det ser snyggt ut, så länge man inte tittar bakom kuliserna på sidan. Att lägga varje sida som en enda bild är inte så snyggt rent tekniskt. Bilderna blir väldigt stora då, och kräver mycket bandbredd. Det är bättre att göra separata bilder av de olika bildelementen som bygger upp sidan. (D.v.s. menyraden blir en bild, varje hörn blir en bild, linjerna mellan blir en bild o.s.v.)

HTML-koden blir betydligt bökigare om man gör på detta sätt, man måste ju placera ut allt på rätt ställe. Men sidan blir betydligt mer snabbladdad. Dels blir bilderna mindre och dels behöver man bara ladda om det som ändras i bilden. Har man ett bra program att arbeta i så ska det inte vara allt för svårt att få till det.
 
Första bilden på 'Feature'-sidan? Jag har fnissat åt den hela dagen. Den är så söt och rolig, jag klarar inte av det. Jag skrattar lika mycket varje gång jag ser den! :D

Annars så tyckte jag sidan var snygg! Men håller med om vad Gern (?) sade, om du har möjlighet så lägg alla element som separata bilder och placera dem med tabeller. Mer snabbladdat! :)
 
Fattar inte riktigt hur du menar...Tanken är att den ska vara fri från allt vad tabeller och frames.

Dock tycks den vara snabbladdad på bredband och mitt 56 modem tar inte heller allt för lång tid.

Märkte på jobbet idag när jag kollade genom noga att ett antal feature sidor var krashade....gjorde felet att bilderna låg i separata mappar på datorn när jag skickade dem...dock skickade jag inte mapparna...så jag fick dra ur bilderna ur mapparna så de hamnade i samma som sidorna och sedan peka varje sida till bildernas nya platser och sen skicka om alla html sidor. Dock verkade jag missa ngra...är fixat nu.
 
Fattar inte riktigt hur du menar...Tanken är att den ska vara fri från allt vad tabeller och frames.

Finns det någon särskild anledning till att den ska vara fri från tabeller? Det underlättar ju en hel del med tabeller. :)
 
Hmm..för utan ngt annat än bara jpg så kan inte någon webläsare misslyckas att visa sidan osm den ska visas...Har tidigare alltid gjort sajter med massor av frames, snyggt och enkelt har jag tyckt. Tills jag insåg att det även kan strula som in i he...även tabeller, de kan flytta på sig :-P

Å andra sidan är jag långt från expert på hemsidor...Jag fuskar som det heter :-)
 
Jättetrevlig sida med fina bilder! Snubblade in på din sida också via gästboken - jättefina bilder där med! :)

Mvh Cissi
 

Liknande trådar

Hemmet Vårt hus är litet - VÄLDIGT litet. För det mesta är jag fullt nöjd. Mindre utrymme att städa :D ! Men drömmen har väckts om att lägga...
2
Svar
21
· Visningar
1 711
Senast: bettysmatte
·
Hundträning Hej, har en snart 4 månaders valp av bruksras som blir helt sjövild när hon busar. Det ska bitas i händer och kläder och dras så till...
Svar
11
· Visningar
1 185
Senast: nullo-modo
·
Kläder & Bli fin Jag är på jakt efter en axelremsväska. En helt vanlig, gärna läderväska, utan krusiduller. Inga tofsar, inte en massa ytterfack, inga...
Svar
3
· Visningar
539
Senast: Entourage
·
Hundavel & Ras Hejsan allihop, Ni som har eller har haft Beauceron. Hur lika/olika är de från Bruksschäfrar? (För någon som är bruksintresserad (men...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 455
Senast: linnsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp