Vad tycks om Hubertus Flexiline?

Kaki

Trådstartare
Ja, vad tycker ni om den sadeln?
Är den bra/dålig?
Vad passar den för hästar?

Funderar på att prova en men ids inte skicka hem den om den inte ens nästan skulle kunna passa :)

Sv: Vad tycks om Hubertus Flexiline?

Jag har precis köpt en sådan. Den är skön att rida i men jag ska skicka min till sadelmakare och sätta dit nya knästöd, för de är pyttesmå

ja har ridit i en en gång och de var bland den mest obekvämaste sadeln ja suttit i men hon som äger den älskar den :angel:

har en hubertus som jag avgudar:love: är så skön, emn nu har min älskade som den passade på gått bort (okej det var ett år sen men ändå) så nu har jag tagit mig till att sälja den...trotts att jag skulle kunna slänga den på en träbock o bara sitta i dne o läsa en bok eller så...:rofl:

Just den modellen vet jag inte, men just Hubertus brukar väl passa hästar med ganska böjd rygg.

I övrigt hade jag nog kollat efter en annan sadel. Typ Globus, Pfiff eller Prestige. Ligger väl ungefär samma prisklass (mer eller mindre beg).

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
604
Senast: Mli
·
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis...
2
Svar
21
· Visningar
928
Senast: MiniLi
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Hästmänniskan Medryttaren tycker sadeln är hård, men sadeln passar hästen så medryttaren får stå ut med sadeln ett tag till 😄 Men jag funderar på om...
Svar
5
· Visningar
642
Senast: Piglet
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Kattbilder #10