Sv: vad tycks om denna "lilla" magen!!
Jaha, dags för lite uppdatering då. I förrgår natt var det väldigt oroligt och jag trodde att det skulle bli ngt antingen på kvällen eller under natten. Men nejdå, bara hässja och pusta, ut och kissa och bajsa. Det trycker ju på rätt bra så jag förstod det var nära när hon behövde bajsa ofta också. Igår förmiddag var likadan, däremot ville hon faktiskt ha lite mat nu. Men strax efter 12 satte hon igång och först ut var en tikvalp. Sedan trillade det ut en valp ungefär en gång i timmen/halvtimmen tills dom var 6 st. Då var kl ung 17 sedan var det lugnt till kl 20, då börjar vi på igen och det kommer 3 st till fram till kl 23. Sedan kissrunda, lite stärkande mat och renbäddad valplåda och så sova. Dom var alltså 9 st när jag somnade, hade nattlampan tänd ifall att och jag brukar vakna direkt om det är ngt. Men i morse fanns det 10 bäbisar i lådan och jag har inte märkt ngt. Resultatet blev alltså 6 flickor och 4 pojkar, alla lika perfekta, livliga, snackiga och jämnstora. Allas vikt låg mellan 320-390 g.
Idag vilar vi oss och myser. Bilder kommer när fotografen (dottern) kommer hem imorgon med kameran.