vad tycks om denna "lilla" magen!!

ldmedett

Trådstartare
Första gången jag försöker ladda upp bilder så jag hoppas det funkar!

Nu är det snart dags för fröken kopov "Rina". Beräknad valpning är nu på söndag den 5 april men tror nog det blir innan dess. Hon är ganska stooor. Kan man få lite gissningar hur många valpar det blir?

26838043.jpg

26838175.jpg

Sv: vad tycks om denna "lilla" magen!!

Jisses vilken mage :eek:
Måste vara ett ordentlgt gäng i denna. Gissar på 9 st varav 6 hanar + 3 tikar.
Vad betyder förresten kopov???

:eek:
För hennes skull hoppas jag att hon valpar NU, kraken..måste vara lite tungt och skvalpigt!
6 eller 12 valpar :p

Herregud :eek:

8 valpar tror jag det finns där i, 5 hanar och 3 tikar

Gissar på att det är rasen som är kopov, slovensky kopov.

Jag tror det blir 9 valpar, 4 hanar och 5 tikar.

Ja, det stämmer - det är rasen Slovenský kopov. Hon har inte haft det lätt stackarn med den magen. Hon har fått ut ofta och äta litet i taget men ofta. Inte mycket mer än valpar får plats i magen. Detta är hennes tredje kull och förra gången fick hon 9 och första kullen var det 8, så vi får väl se. Tror nästan det är dags nu ikväll/natt. Hon ville inte ha ngt att äta, inte ens pannkaka och det är definitivt inte likt tanten. Äter annars som en häst. Men det brukar vara första tecknet tycker jag, att dom inte vill ha sin mat. Nu är hon under ständig övervakning och ligger och pustar i sin valplåda bredvid min säng. Håll tummarna nu!

Åh vad spännande :bump:

Gissar på 10 valpar 4 tikar och 6 hanar :D

Det kommer bilder sen va?? ;)

haha tänk när toootsie ser ut sådär :P

Jag säger 9 puppies 2 tikar-7 hanar då :D

Är du verkligen helt säker på att hon är dräktig? Jag tycker att hon ser mest lönnfet ut! :angel:

Skämt och sido! Jag tror att hon får 5 valpar, 4 tikar och 1 hane!

Jaha, dags för lite uppdatering då. I förrgår natt var det väldigt oroligt och jag trodde att det skulle bli ngt antingen på kvällen eller under natten. Men nejdå, bara hässja och pusta, ut och kissa och bajsa. Det trycker ju på rätt bra så jag förstod det var nära när hon behövde bajsa ofta också. Igår förmiddag var likadan, däremot ville hon faktiskt ha lite mat nu. Men strax efter 12 satte hon igång och först ut var en tikvalp. Sedan trillade det ut en valp ungefär en gång i timmen/halvtimmen tills dom var 6 st. Då var kl ung 17 sedan var det lugnt till kl 20, då börjar vi på igen och det kommer 3 st till fram till kl 23. Sedan kissrunda, lite stärkande mat och renbäddad valplåda och så sova. Dom var alltså 9 st när jag somnade, hade nattlampan tänd ifall att och jag brukar vakna direkt om det är ngt. Men i morse fanns det 10 bäbisar i lådan och jag har inte märkt ngt. Resultatet blev alltså 6 flickor och 4 pojkar, alla lika perfekta, livliga, snackiga och jämnstora. Allas vikt låg mellan 320-390 g.
Idag vilar vi oss och myser. Bilder kommer när fotografen (dottern) kommer hem imorgon med kameran.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla... 2 3
Svar
42
· Visningar
5 884
Senast: fixi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom... 2
Svar
33
· Visningar
5 433
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 369
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa... 2
Svar
28
· Visningar
2 897

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka