Vad tycks om Cortus 920?

Maja_Kandi

Trådstartare
Helloj!

Har efter lååååångt övervägande gått in på min ridlärares tips och är nu fast för Cortus bland de hundrafemtioelva hingstarna hon tipsade om.. :D Ska in på seminstation på fredag! :love: :love:
Är det någon som har kort på Cortus eller på någon av hans avkommor eller känner någon som har Cortus avkomma? Skulle vara hemskt kul!

Sv: Vad tycks om Cortus 920?

Jag har träffat ett antal Cortus avkommor och även ridit ett par stycken. Trevliga hästar allesammans med ett bra lynne! Han verkar nedärva vacka huvuden med stora ögon - som hans eget.
har även träffat Cortus själv och han är en riktig gentleman. Dock har han blivit ganska grov nu på äldre dar...

Jag har en Cortus-avkomma :)
valack f.98 ue. Prince Fair xx
Går Msv A fälttävlan, Msv B dressyr och hoppning.
Världens underbaraste :love:
exterior111.jpg

Ååh! Gudars vad roligt med svar så snabbt! :love:

Vad kul med så bra beröm om honom! Vart var det du träffade honom? Kul med avkommorna, har de bra steg/hopp? Har hört mycket om dem men är ju självklart nyfiken på ALLT! :D Min tjej är ganska lätt i typen (även om hon är tjock som en jag vet inte vad för tillfället) så det där med att han är lite grov är nästan bara bra! :)

Jättesnygg häst du har! :o Verkligen kul att se! Hoppas fölis blir lika fin.. :angel: Har du några fler bilder? :)

Ska försöka få in en bild på henne snart.. *leta, leta* Hon är så söt, väldigt ädel, lite arab i huvudet.. ^^ Det var faktiskt en som tog henne för arab en gång! *skratt* Men man kan ju ifrågasätta kunskapsnivån på honom... :angel:

jag red ett underbart ungsto nu i vintras som var efter Cortus (ue: Furidant)! hon hade myyyycket hoppning i sig! hoppar jättesmidigt o fint + mkt fina gångarter med ett plus för galoppen. vackert huvud.. fin exteriör.. smidig.. enorm utstrålning, vänlig och social, dock jobbig och rida ibland.

Untitled-11.jpg

Untitled-5.jpg

DSCF13091.jpg

Senast ändrad:

Åååh vilka fina hästar! :love:

Blir verkligen mer och mer säker på att det är Cortus som gäller! :)

Och imorrn smäller det för första gången.. Vi ska in på seminstation och kolla hur hon ligger till! Åååååh vad spännande.. :D Måste upp halv sju och fixa i stallet så åker vi runt åtta... SPÄNNANDE!! :bump:

Ja superfina! :) Är det ingen mer som har eller känner någon som har en Cortus-avkomma? :confused:

Var in på seminstation igår, hon har inte tillräckligt stora ägg än så vi ska in igen på onsdag.. :D Hoppas, hoppas, hoppas...

Jopp, den är efter Cortus.. Stoooor, ca. 173 tror jag...
Hoppat upp till 140 på tävling.

Ja vad jag har förstått så lämnar han stora avkommor, det är positivt! :D

Han var verkligen underbar! :love: Kul att han var så duktig! Men det verkar som om de flesta av hans avkommor blir bra.. :smirk: Å de e ju kul! :D

Meer hästar efter Cortus? :angel:

Ooh vilken fin! :) Låter ju helbra! :love: Att det var ett sto missade jag totalt.. :angel:

Är kär i den här hingsten nu alltså.. :love: :love:

Helloj!

Har efter lååååångt övervägande gått in på min ridlärares tips och är nu fast för Cortus bland de hundrafemtioelva hingstarna hon tipsade om.. :D Ska in på seminstation på fredag! :love: :love:
Är det någon som har kort på Cortus eller på någon av hans avkommor eller känner någon som har Cortus avkomma? Skulle vara hemskt kul!
Jag ägde en val E. Cortus. Han var helt underbar! Fick gångartsdiplom och klass I i hoppning på 3 års (1 p från dubbeldiplom...) Kvalade semifinal 4 årschampionat, av de 4 första starterna i 1 m var han felfri i 3 st. Kom dock ej till start i semi pga hagskada. Hoppade med otrolig teknik och spänst och rörde sig fantastiskt! Supertrevlig att hantera, inga konstighter för sig. En mkt trevlig och mysig häst! Är numera såld.

Nämän gudars vad kul! :) Vad glad jag blir! :D Det låter bara bättre och bättre det här! Vad kul! Har du några bilder på honom? :angel:

Neh har bara "vanliga" kort ej inlagda i datorn. Har bara kort på mina nuvarande hästar i datorn, hoppas chefen inte gnäller :angel:

Liknande trådar

Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne... 2
Svar
36
· Visningar
7 351
Senast: Masse
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller... 2 3
Svar
41
· Visningar
4 700
Avel För några år sedan köpte jag ett föl tack vare hans härstamning. I somras "råkade" :angel: jag köpa fölets (enligt mig) ursnygga och...
Svar
17
· Visningar
2 604
Senast: Pudlan
·
Kropp & Själ Jag har en fråga hur jag ska bete mig mot just gällande hennes förhållande till hennes kropp och på bästa sätt stötta min allra bästa... 2
Svar
22
· Visningar
3 386
Senast: Qelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Senast tagna bilden XVI
  • Valp 2025