Vad tycker ni?

Trine

Trådstartare
Går i tankarna här på att bygga eget stall (står inhyrd idag) då jag har mark tillräckligt för att kunna ha hästar här hemma. :)
Ska då kanske även hyra ut 1-2 boxar för sällskaps skull så att säga.

Men nu till den verkliga frågan - då jag är lite fundersam.
Vad tycker ni är viktigast att det finns i ett stall ni kan tänka er stå i som inhyrd om ni fick välja mellan antingen spolspilta och toalett?

Hade tänkt låta halm ingå i boxhyran.
Men om då den inhyrda personen istället vill ha spån/torv? Hade ni då gått med på att själva frakta bort det?
(Då sambon min endast vill sprida halmgödsel på åkrarna.)

Sv: Vad tycker ni?

Spolspilta tycker jag är viktigare än toalett.

Jag har upplevt att halmen brinner bättre om man blandar med lite torv i gödselstacken, så det kan ju vara något du kan kolla upp och prata med sambon om... :idea:

Annars kanske du skulle kunna dela av gödselplattan och lägga torvgödslet separat och sen ge bort det till trädgårdsintresserade... så gör jag, min mosters trädgårdsförening är överlyckliga... :rofl:

spolspilta, helt klart.
Kissa kan man ju göra i en box! :angel:

om den inhyrda inte vill använda det ströt som du vill, så får du antingen diskutera med sin sambo (torv är kanon att lägga på åkrarna), den inhyrda eller så får inhyrningen själv lösa bortfraktningen. och mellanskillnaden i inköpspris, givetvis.

I förra stallet vi stod fanns både spolspilta med varmvatten och toalett. För övrigt hade vi även uppvärmd sadelkammare med ett litet pentry där man kunde värma mat eller laga kaffe :)

Sen flyttade vi och nu har vi varken toalett, uppvärmd sadelkammare med pentry eller spolspilta!

Men jag kan direkt säga att det som jag verkligen saknar är en toalett! Det slår aldrig fel utan att så fort jag varit i stallet ett litet tag så behöver jag göra både det ena och det andra! :crazy: :)

Så toalett säger jag! :D

Angående spridning på åkrarna: Jaha där ser man vad det kan skilja i uppfattning. Vår bonde vill helst bara ha torv! :)

Toalett....

I alla fall om ni vill slippa spring på er egen privata toalett.. Eller lämningar lite här och där från människor i nöd....

Jag har haft eget stall i många år nu... De gånger hästar behöver spolas går det utmärkt att göra det med slang utanför stallet.

Jag skulle säga toalett!!! Utan tvekan.
Det är ju bara att dra en slang och spola på stallbacken! Jag skulle inte vilja ha massa spring hemma hos mej, men ändå skulle jag inte kunna säja nej om en stackare frågade om toa. Hur kul e det att tex hoppa om man e jättekissnödig.
Jag skulle inte vilja vara nervös för att jag kanske blir nödig när ja e i stallet!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 284
Hästmänniskan Hej! Har en tjej som hyr in sin häst hos mig på lösdrift. Då det var väldigt spartanskt till en början fick hon en hyra på 1000kr/mån...
2
Svar
28
· Visningar
6 029
Fordon För närvarande är det som skrivs nedan verkligen bara på spåna- och kolla-stadiet, men jag tänkte göra en tråd på Buke för att se om här...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 952
Senast: Otherside
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 335
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar