Vad tycker ni?

Sipuli

Trådstartare
Nu har jag börjat tävla ordentligt, och kan inte rida med mina älskade chaps-ridskor nåmer.
Så jag har kollat på ett par läderstövlar, och vill gärna ha er åsikt om dessa!

Först och främst Dress ridstövel från www.hastshopen.se. Kostar endast 1433kr, och tillverkare är Treadstone. Är dom värda sitt pris?

Sen så har vi ju Mountain High Rider. Har hört att dragkedjan ofta går sönder, att dom är av dålig kvalite osv. Men vad anser ni som har sådana?

Till sist vill jag också hitta en billig kavaj, gamla är för liten...
priset ska ligga under 800 kr iaf...

Tacksam för svar!

Sv: Vad tycker ni?

Sipuli skrev:
Sen så har vi ju Mountain High Rider. Har hört att dragkedjan ofta går sönder, att dom är av dålig kvalite osv. Men vad anser ni som har sådana?
Jag har sånna! Har använt dom i drygt ett halvår nu. Är nöjd med dom! Nog för att dom är förstora för mig, men hade de varit i rätt storlek hade jag absolut inte haft några anmärkningar på dom! Dom är jättesköna att ha på sig, och min dragkedja har då inte gått sönder. Kardborren har också hållit bra för mig, och dom håller sig vattentäta. Tummen upp!

ridstövlarna vet jag inget om, men ett tips om du letar kavaj är att titta efter en begagnad. jag köpte min victor hugo för 600 beg.

Ja, mountainhorse high rider skall du absolut inte köpa, de går bara sönder!
Jag har ett par Sarm som kostade ganska mycket men använder de knappast någonting för jag kör bara på Dyons shortchaps och jodpush. Tävlar i det med. Det är så överlägset sköna! Går inte sönder, håller för allt. Så jag röstar för att du fortsätta med dina chapsnåmer.

ja så länge du inte tävlar på hög nivå kan du ju fortsätta ha skor+chaps!

Ja, förresten! På vilken nivå får man inte längre ha chaps? Haha ingen koll, tävlade nationellt med det förra helgen.

hmm i fälttävlan är måste man ha stövlar från nationell å uppåt
i hoppning tror jag att man bara måste ha det på elit
i dressyr från regional å uppåt

Liknande trådar

Utrustning Hej, Har ett par Mountain High Rider II (läderridstövlar) som jag använt i ur och skur i ca 2 år. Jag är jättenöjd med kvalitén och...
Svar
13
· Visningar
5 732
Senast: Solvira
·
Utrustning Va tycker ni om Mountain Horse Richmond High Rider*? ska köpa nya skor och ja undrar hur dessa stövlar är att rida i? är dom värda...
Svar
3
· Visningar
1 042
Senast: SunDown
·
Hästmänniskan Ponnyn ska lånas ut igen och denna gången så verkar jag ha hittat ett perfekt ställe och bara ett par mil från mig så jag kan hälsa på... 2 3
Svar
56
· Visningar
8 670
Senast: mumin
·
Utrustning Från Börjes: Täcke Macpro Super Ett utegångstäcke med många funktioner: -1800 denier polyester. Fleecefoder samt 220 g...
Svar
12
· Visningar
1 636
Senast: fjordinghanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31
  • Blåsljud på hjärtat