vad tycker ni???

P

portos_sandra

hur tycker ni att den absolut snyggaste utrustningen för häst/ryttare skall se ut på tävling? alltså, färger på schabrak, kavaj, ridbyxor, sadel. fårskinn eller inte? vad för täcken osv... skulle va kul å veta hur ni tycker //sandra :bump:

just nu har vi (jag och hästen) grönt som tävlingsfärg!
Lajen har ett grönt "sammets"schabrak och gröna bandage.:love:
jag kommer att ha vita ridbyxor och vit polo och en svart collegetröja.
Jag tycker att det är snyggare med kavaj på tävling, men jag har inte råd att köpa en, samtidigt som jag tycker att det är bra att kavajtvånget har skippats, det får nog bort en hel del snobberi från hästsporten.
svarta ridstövlar har jag och svart hjälm.

sen så har hästen ett grönt fleecetäcke och en grön fleecefilt med hjortar på :love:
svart lädergrimma(med vita ludd i nacke och sidor) och vita transportbandage och svart thermotäcke får det bli i transporten på söndag!

helst skulle jag vilja ha en grön tröja istället för svart, men jag hittade ingen igår när jag var ute och panikhandlade! :crazy:

hmm...ett riktigt snyggt ekipage enligt mig:
ryttaren:
kavaj i x färg
hjälm i x färg
vita ridbyxor
plastrong
svarta stövlar

Hästen:
schabrak i x färg med hästens namn på ena sidan och
ryttarens på andra sidan
Lindor på alla fyra benen i x färg, alt. svart

(x färg = samma färg på alla x, typ blått eller grönt, eller mörklila)
fårskinn i benskydden tycker jag verkar vara väldans opraktiskt. fastnar det inte mycket smuts och spån och sånt?

Brun/tobacco färgat sadel, träns, förbygel/martingal och senskydd... Mässing på allt! Cremefärgat schabrack med mörkblå brodyr och kantband, guldpp. Fårskinn i skydden. Cremefärgade byxor, mörkblå kavaj och hjälm. Bruna stövlar.

Viktigt att alla spänner är av samma typ, och bettet ska självklart också vara i mässing!

Tycker jag helt beror på vad det är för färg på hästen och vilken typ av häst det är... Jag kör olika färgval till olika hästar. Och vissa hästar tycker jag passar bättre med tex smala remmar, andra med breda osv...

Vad har dessa Barbiefunderingar på hoppforumet att göra?
:angel:

det var bara att jag var nyfiken på hur olika ryttare tycker, -det är ju alltid kul å veta :p. också att få tips på snygga grejer såklart ;)

Min häst är mörkt brunröd med svarta ben och svart man å svans. Han har
Cognac färgat Pullarträns med smala remmar och sicksack stickningar (tunna inte dom här meda stora vita)med fårskinn under nosplattan så har han cremefärgat nackludd i äkta fårskinn. (Han får skavsår så lätt)

Han har också en presige brösta i cognac med svart resår och stickade sömmar(samma färg som bröstan)
Sadeln är en brun appalosa.

Under har han en tjock fårskinnspadd som e guk/creme och ett mörkblått tjockt sammets shabrak med tjock guldsnodd (equline)

på benen har han bruna esquadron skydd fodrade med cremefärgat fårskinn, både bak och fram.

Jag har på huvudet en svart hjälm med sån här ventilationsremsa fram.. (Ludger beerbaumhjälm) kommer inte i håg märket.

Svart kavaj med dubbel sprungd bak.. vit creme (champage eller blå skjorta. creme eller champagne färgade byxor och svarta stövlar och mörkblå eller champagne färgade griphandskar. (sånna här tunna saker.)

Som täcke har han ett mörkblått fleecetäcke med tjock guldsnodd och ett lika dant ylletäcke. brodyr i guld.. står mitt namn på höger sida.
som skrittäcke har han ett sånnt här vanligt blått AGRIA skrittäcke med röda band på.

Personligen tycker jag han e jättetjusig.. och han med :D

:banana:

Min häst är brun. han har brunt pullarträns med mässingsspännen och bett. brunt martingal, också med mässing. Vi har en svart sadel (tyvär. men det syns inte eftersom jag sitter i den.. :smirk:) och svart magplatta. Vitt shabrak med vinröd kant (klubbfärg) mitt namn på och klubbens. och fårskins padd. bruna läderskydd med fårskinn under.

Jag har svart sammets hjälm med läderband. Svart kavaj (dåligt väder klubbjackan om det är regionalt), vita ridbyxor, svarta höga, smala ridstövlar med snörning. håret insatt under hjälmen. Måste erkänna ett vi är ett mycket snyggt ekipage. Bara sadeln jag grämer mig över.. hehe :p

Tabacco färgad sadel, träns, brösta.
Bruna Eskadronskydd med ludd
Grå kvaja m ränder (John Whitaker) svart GPA hjälm eller Marinblåkvaj m guldkant + blå charles owen m läderband.
Creme eller vita ridbyxor m samma färg på handskar.
Blå eller blårutig tävlingskjorta under.
Svarta stövlar.
Grå flughuva + grått schabrak. eller creme.
matchande täcke.

Har en mörkbrun fullblods ponny.

Han har svart pullarträns, förbygel och pessoasadel. mörkblå eskadron skydd och ett vitt schabrak med mörkblå kant med både hans, mitt och klubbens namn på.

Jag har en mörkblå kavaj, vita ridbyxor, blå-silvrigt hoppspö och IRH hjälm.

Min kompis har iu alla fall snyggast grejer till sin mörkbruna. Tabacco på en riktigt mörkbrun häst. :d

Min bruna ponny har:
Svart appalosa sadel med vita sömmar.
cognac träns med pullargrimma och vita sömmar.
Svart john whitaker sahbrak med guldkant.
Fårskinns padd.
svart luva med guldkant.
bruna ben skydd i läder med röd/blåa resår band att stänga med.
brun magplatta
Vill byta ut tränset, benskydden och magplattan mot svart, men eftersom jag inte ska ha kvar ponnyn för alltid så är det ingen ide. Men det är väldigt snyggt ändå!!!

jag har på mig:
Svarta stövlar
Vita ribyxor
Rosa Kyra skjorta
Svart kavaj med en guldkant på kragen
Svart GPA hjälm
Svarta vantar
Och en svart spö med guld grejs på "handtaget"

Det finns mycket fint, och olika saker passar på olika hästar. Detta har jag dock på min runda svartbruna kallblodstravare

Ryttare
Svart kavaj.
Vita ridbyxor
Svarta läderstövlar
Svart hjälm

Häst
Svart Träns m pullargrimma.
Svart hoppsadel
Blått shabrak med vit brodyr.
(Har beställt ett vitt shabrak med brodyr)
Inga benskydd, linor eller fårskinn.
Vi har också med oss ett mörkblått ulltäcke och ett grått fleccetäcke.

Min häst är så förbannat snygg. :smirk:Så det spelar ingen roll va hon har för utrustning. Hon är super snygg endå... ;)

jag har en gråbrunhäst och på tävling har jag självklart följande:
hästen:
Svart pullarträns med fårskinnspad.
Svart sadel med svart magplatta, fårskinns sadelunderlägg
Klubbens tävlingsschabrak med mitt och hästens namn på.
Svarta skydd, svart brösta, "hoppmössa"
blå vitt täcke
jag:
blåvit skjorta, slips, svart pikeurkavaj, vita pikeurbyxor, svarta stövlar, charles owen hjälm och sporrar.....
grymt sny¨ggt :love: :eek: :d :love:

sadel, träns, benskydd, stövlar och ev. martingal ska vara i brunt läder med mässingsspänne.

ridbyxor och schabrak ska vara cremefärgat, med passpoal. kandband och brodyr i nån färg som verkligen syns.

kavaj, hjälm, täcken, lindor, transportskydd, (allt annt) ska vara i klubbens färger. Måste ha klubbjacka med brodyr!

fårskinn ska det inte våra någon annanstans än i senskydden

fast själv har jag:
svart: sadel, träns, chaps.
mörkblå: kavaj, schabrak, benskydd, täcke, transportskydd.
allt är med så mycket "guld" som möjligt!
vit: ridbyxor, krage

det är sant... men endå
brunt zaldi pullarträns
Brun Zaldi alba sadel
brun förbygel
bruna esckadron skydd
vitt hoppshabrak med blå kant
fårskinnspadd

blå kavaj
svarta stövlar
svart ihr hjälm
svarta handskar
kyra.k skorta blårandig.

förövrigt glänser min häst som koppar, å den vita bläsen lyser...hon är en fröjd för ögat :love: :love:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 381
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 875
Senast: Lavinia
·
Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
2 095
Senast: Freazer
·
Kropp & Själ I helgen har jag tävlat. Vita ridbyxor och tajt kavaj. Sen jag skadade mig och blev sjukskriven för snart tre år sen har min kropp...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
14 022
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar