Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har en Versa och tycker den är toppen! Kör även Fitbit coach (kostar extra men def värt det) till. Viktigt för mig var att den är vattentät och klarar simning, vilket Versan är. Gillar att jag kan ha musik i den så att jag slipper mobilen när jag tränar.Har du en fitbit? Vilken modell? Är du nöjd?
Någon som har senaste (är det väl?) modellen ionic?
Har du ett annat märke får du gärna svara på frågorna med även om jag kikat på Fitbit i första hand.
Jag har 4 olika armband jag byter mellan.Sen alla dessa färger, hur tänkte ni när ni valde? Jag tänker att man har den väl alltid på sig.
Det är en app med abonnemangstjänst med en rad olika träningsprogram anpassade för bl.a. löpning (både utomhus och på löpband), funktionell styrka osv i olika svårighetsgrad och längd. Vissa är typ "magövningar, 15 min" och andra är tuffare HIIT-pass på 35 min eller intervallpass för löpning på 60 min. Har du denna tjänst så får du personliga träningsrekommendationer i form av några utvalda program i klockan också, baserat på din aktivitetsnivå, tidigare registrerad träning osv. Passar mig bra som har problem att upprätthålla träningen när jag inte har tillgång till min komfortzon (läs: mina regelbundna pass/klasser på gymmet) och funkar när jag reser osv också.Den verkar ni vara nöjda med iaf
Mitt intresse blev för ionic. Dels att den går att simma med och har inbyggd GPS. Den känns som den kan vara något för mig. Men har kikat på versa och charge 2 med.
Sen alla dessa färger, hur tänkte ni när ni valde? Jag tänker att man har den väl alltid på sig.
@SaraMara Vad innebär Fitbit coach?
@MM Jag tycker att stegen känns rimliga både till antal och distans. Kalorierna är ju svårare att bedöma men det känns vettigt även där
Min fitbit tyckte att jag förbrukat 1000 kalorier på ett dygn. Nog att jag inte hade motionerat den dagen, men det är ju typ nästan hälften av vad alla uträkningar säger är mitt basala behov..så jag kopplade bort den från appen jag för in kalorier i för jag tyckte det såg så trist ut med +siffror hela tiden. Gick ju uppenbarligen ner så..Ja, kalorierna tar jag alltid med en nya salt oavsett. Men så länge den har bra koll på stegen och distans så är jag nöjd Denna är med GPS så jag hoppas den är schysst också.
Min fitbit tyckte att jag förbrukat 1000 kalorier på ett dygn. Nog att jag inte hade motionerat den dagen, men det är ju typ nästan hälften av vad alla uträkningar säger är mitt basala behov..så jag kopplade bort den från appen jag för in kalorier i för jag tyckte det såg så trist ut med +siffror hela tiden. Gick ju uppenbarligen ner så..
Däremot tycker jag att den verkar stämma bra på antal steg! Min har inte gps så där har jag ju ingen koll
Ja det kan jag kolla ändå! Så det borde du kunna göra också! Jag ser det där jag kan kolla på träningspasset. Då säger den steg, tid och kcalförbrukning och puls1000 låter lågt
Bra att du skippar den funktionen. Det stör en ju ändå bara. Min verkar räkna rättvist där så den får vara på så får jag utvärdera, men jag vill gärna se kalorierna jag förbränner under ett träningspass. Kan man göra det ändå då? Får väl kolla instruktionsboken
Stegen verkar stämma här med. Det var nästan samma antal på fitbiten som mobilen från promenaden