Vad tycker ni om denna ridning?

Sv: Vad tycker ni om denna ridning?

Jag kan ju då väldigt lite egentligen, men men^^

Gillar absolut den ridningen :) Gillar att det inte alls finns någon besatthet om var huvudet ska vara, ser öht ut som att hon är väldigt trevlig med bettet överlag. Och det ser inte alls framtvingat ut på något sätt tycker jag.

hysad känd Anja Beran. har hållt clinics i Sverige, vet ej om hon gör det fortfarande dock.

tränad av de stora mästarna, vilket syns.

delvid kl

Okej! Det är för mig harmonisk och behaglig dressyr, som ni säger utan besatthet eller obehag för hästen :)

Jag tycker att hon är en enastående tränare med väldigt fin känsla för både häst och ryttare samt för ekipaget!
Hon har varit i Sverige vid ett flertal gånger och hållit clinics. Jag har två bekanta som åker till hennes gård i Tyskland nu i oktober och tränar under en månad (hade gärna följt med).
Jag har fått uppfattningen om att hon reser mindre nu. Det går så pass bra så att eleverna är villiga att åka till henne. Tyvärr för oss!
Hon har gett ut flera böcker och någon dvd :)

Harmonisk och behaglig att titta på Tycker även att hon ser ut att vara en mycket duktig ryttare..!!:)

Tycker det ser väldigt trevligt ut faktiskt, ärligt och harmoniskt.

Jag har själv inte träffat henne, men enligt ryktet är hon inte riktigt den ryttare hon än gång var, då ffa gällande hur hon klarar att rida till andras hästar. Den skimmel hon visar upp sig på rätt ofta ska tydligen ha en väldigt fin piaff men sen är det inte så mycket mer med resten. Tror att det är den skimmeln som syns i filmen, men är osäker. Den skulle också ha sett bättre ut förr än nu tyvärr.
Som tränare däremot blir hon alltid rekomenderad, särskilt om man vill vara praktikant hos någon och verkligen sätta sig in i den klassiska ridkonsten sas. Att gå som elev hos henne ska tydligen kunna göra underverk med en.
I övrigt en respekterad person, om en inte lika respekterad som ryttare som hon är tränare längre, vilket var tvärt om förr.
Så, både ris och ros är vad jag hört. Har själv aldrig träffat eller kunna studera henne på närmare håll.

ALLT detta är rykten, tas med en stor nypa salt....

I mitt tycke världens bästa ryttare och min främsta förebild. Hon rider mjukt och följsamt med respekt för hästen och lockas aldrig att "imponera" på eventuella åskådare på hästens bekostnad!:bow: Har varit på en clinic och kan rekommendera hennes tre dvd's "elegant dressage training" för den som vill ha mer inspiration.

Sitter med gamla datorn utan ljudkort så jag hör inte vad de säger. Varför skulle hon piaffa med den stora bruna? Det var hennes elever som red eller?

Stilla ryttare, inget knixande, ingen blank stång utan enbart kandar. Ganska lite ridning runt fyrkanten - mest snedda hit eller dit, samt piruetterna på skimmeln. Men det såg ju lugnt ut och fint ut, små hjälper, och hästarna verkade avslappnade.

Har varit på en clinic och kan rekommendera hennes tre dvd's "elegant dressage training" för den som vill ha mer inspiration.

Vet du om filmen finns textat på svenska tro?
Håller med alla föregående talare och gillar verkligen den ridningen. Mjukt och behagligt att titta på!..

Vet du om filmen finns textat på svenska tro?
Håller med alla föregående talare och gillar verkligen den ridningen. Mjukt och behagligt att titta på!..

Nej, tyvärr finns ingen svensk text utan man får hålla tillgodo med engelskt tal (eller tyskt). Men det är ingen svår engelska. Personligen tycker jag att filmerna är mer inspirerande än instruerande, så det är nästan mer givande att "titta" än att "lyssna" ändå. Det finns en bok också "Classical Schooling with the Horse in Mind" och den är mer inrikad på hjälpgivning och så. Fast då är den förstås också på engelska!:p

Tack för infon och bok-tipset!.. Tror allt jag ska börja med att införskaffa i alla fall filmen!..:)

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 368
Senast: alazzi
·
Träning Jag har problem med min häst som är dåligt musklad och blir springig (går/springer snabbt och slarvigt så att hon nästan snubblar) när...
Svar
8
· Visningar
1 796
Senast: Efwa
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 057
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Denna vecka stod det två ridlektioner på schemat – en på ridskolan och en på privatlektionsstället vid världens ände. På ridskolan blev...
Svar
0
· Visningar
966
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka