Vad tusan gör vi - Del LIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Känner mig lite låg. Tänker på min familj som bara dunstade i vintras. Och barndomsvännen, vars liv jag inte är en del av längre. Bl.a.

Jag är ledsen, hästen hoppade in på tre ben i kväll. I morgon blir det boxvila. Hon måste nog opereras ändå för det verkar ju onekligen som att nåt skit sitter kvar i hoven :(
Dessutom gör handen ont när jag använder den, och nu har jag även fått ont i andra handen eftersom jag använder den för mycket :banghead:
Fattar inte hur jag ska kunna jobba på måndag :meh:
Har firat midsommar men vänner, trevligt men väldigt skönt att komma hem och landa i soffan hos djuren.
Dagen är snart slut. Äntligen!

Jag är ledsen, hästen hoppade in på tre ben i kväll. I morgon blir det boxvila. Hon måste nog opereras ändå för det verkar ju onekligen som att nåt skit sitter kvar i hoven :(
Dessutom gör handen ont när jag använder den, och nu har jag även fått ont i andra handen eftersom jag använder den för mycket :banghead:
Fattar inte hur jag ska kunna jobba på måndag :meh:
Har firat midsommar men vänner, trevligt men väldigt skönt att komma hem och landa i soffan hos djuren.
Dagen är snart slut. Äntligen!
:heart

Trött efter midsommar med familjen, mycket svensk med sillunch och jordgubbstårta och sedan grillat till middag. Sol under lunchen som faktiskt åts ute otroligt nog. Satt på bryggan i Roslagen idag i solen och det kändes mycket, uh, svenskt och lite som en Pripps Blå reklam med blonda små barn med krans på huvudet yrde runt :D

Jag ska precis borja "packa ihop" Camilla och deras hund for en nagot omstandig hemfard. Jag ska ivag och rida med "Posse" och Maken vill inte vara ensam med Camilla sa vi kor tva bilar till stallet dar jag hakar pa trailer, lastar hast, sadel och vad som behovs, matar Camilla och byter bloja ... for att aka till Posse's tranings plats dar jag moter upp med Maken (som far det stora aran att lyfta pa sadeln da min ena arm gor lite for ont for att jag ska kunna gora det pa ett bra satt) Maken aker sa vidare hem med Camilla medan jag rider och leker Sheriff's deputy. :p

Blev godissugen men kom på att jag inte ätit mer än kaffe och te idag så är nog ganska tom i magen och inte alls godissugen (finns inte hemma försöker undvika sånt)
Så jag tog och puttade ihop tonfisk, kallt kokt ägg (hackade lite grovt) hittade lite majs och kastade i lite pasta som fick blandas runt i lite sweetchilisås (Åhh ibland bara gillar jag att jag gör för mycket!).
Fick bli en snabb lösning, egentligen tror jag att det hade varit godare med mathavre men tänker inte koka det nu den här tiden och färska champinjoner hade inte varit fel heller men inga hemma :arghh:

/hallonsaft som måste lära sig ha lite bättre koll på mat- och sovklockan.

Fiskmåsarna har fest utanför eller så försöker dom lära sig någon ny låt?
Jag tycker att dom kan hålla sig vid havet så får dom lite bättre anpassad miljö och jag lite lugnare med.

Hemma igen efter en super trevlig kvall med "The Posse" ... Det har ganget ar lika trevliga och gor lika mycket roligt som Posset jag red med i Florida. :cool: Jag har lamnat in min officiella ansokan sa nu ska bara min "background check" ga igenom innan jag ar en officiell medlem av posset. Under tiden rider jag med pa alla traningar och ar med pa alla BBQs under sommaren.:p
Min stackars hast var lagom road ... han fick jobba ordentligt igen for forsta gangen pa ett par ar. :sneaky: Han forsokte sig pa alla tricks han vet (mest att bli radd for allt. Han AR en "sissy" :angel:) innan han gav upp och jag slutade kvallen's ovning. Nu maste vi bara tillbaka till att han vagar forsoka forsta gangen jag ber ... innan dess ar det meningslost att ga over pressenningar, bara omkring pa en sack med tomma coke burkar och allt vad det var.
Jag KAN gora det ... med viss hysteri pa plats och bara med en million sma steg pa stallet, massor av frustande, slangande med manen och i storsta allmanhet en helt kanslomassig "breakdown". (Han ar min Latin Lover ... Allt ar "for show" men det finns ingen substans bakom. Han viker sig direkt om jag tar fram, vad barnen kallar, "Mamma rosten".:p) MEN han kan inte komma ihag att det ar okay om vi inte tar "den langa vagen" sa att han inte ar det minsta radd nar vi utfor vad det nu ar. Och DET tar tid.:cautious:
Men KUL ar det att vara igang igen.:cool:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag kontaktade sjukhuset för att fråga om de glömt bort mig eller om jag skulle få någon ny tid för operation öhvt. Visade sig att de...
Svar
6
· Visningar
817
Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 157
Juridik & Ekonomi skriver under nytt nick, för att det är en känslig situation. Håller på att separera (vi var sambos ) och exet har börjat eskalera sitt...
Svar
4
· Visningar
859
Senast: aleeza
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
68 855
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Tovig katt
  • Bråkande hundar