Vad tror vi om det här då, sadelbilder?

Sv: Vad tror vi om det här då, sadelbilder?

Det så ikke helt dumt ut :) men den glipper opp litt bak? Om hesten din får rakare rygg når den arbetar, så vil sadeln kanskje åka enda mer upp bak?

sleepy skrev:
Det så ikke helt dumt ut :) men den glipper opp litt bak? Om hesten din får rakare rygg når den arbetar, så vil sadeln kanskje åka enda mer upp bak?

Pratar du om unghästen nu (rödskimmeln?). Jo den glappar lite bak, svårt bedömma hur mycket då hon inte stod rakt genom hela kroppen, ibland såg den ut att ligga helt an, ibland glappa ganska rejält. Men det måste man nog se henne stå korrekt och sen röra sig med för atta vgöra. Jag var personligen mer skeptisk till över manken jag? (Alltså, jag noterade glappet med, men det känns som det är vidden som kommer fälla sadeln?)

Jag tycker den ser ut att ligga hyfsat på den första hästen. Visst kommer den nog glappa, men det beror ju på hur mycket...

Diabolical_Kitten skrev:
Jag tycker den ser ut att ligga hyfsat på den första hästen. Visst kommer den nog glappa, men det beror ju på hur mycket...

Mjo, hon har ju iaf ett år kvar att växa på, frågan är vad som händer under det året. Men jag har ju mani på att se om valackens sadlar passar henne ;)

Diabolical_Kitten skrev:
;)
Jag hålelr tummarna för dig att de passar :)

FF:en passar ju iaf, men vore ju VÄLDIGT skönt om även Hubertusen kunde det. Då ska jag SKRATTA lyckligt ;)

Manken då, vidden, jag får lite kalla kårar där? (Betänkt att hon är knappa 2½ och ska muskla sig mer.. )

Diabolical_Kitten skrev:
Den blir nog för smal för henne när du har ridit henne ett tag, men du har ju en FF ;)

Som jag inte vill hoppa i ja ;)

Fast hmm, hon kan få en EGEN Hubertus i så fall, med vidare bomvidd kanske.. det kan jag gå med på ;) Nåja, den dagen den sorgen, mest var jag intresserad att se om den låg åt helvete eller om det fanns en chans. Och det kändes som att förutom tveksamhet ang vidden vid manken så jodå, den ska nog funka vid inridningen iaf. Kanske..

Vid inridningen går det nog...
Men stressa inte upp dig över detta, du har väl minst ett halvår kvar innan du ens ska börja rida hene? ;)

Diabolical_Kitten skrev:
Vid inridningen går det nog...
Men stressa inte upp dig över detta, du har väl minst ett halvår kvar innan du ens ska börja rida hene? ;)

Stressa inte, fast jag bör börja fundera på saken lite löst. Speciellt om jag vill ha ett alternativ till FF:en vid inridningen (jag vet inte vad Kele tycker om RYTTARE i FF:en än vet du). Och med tanke på att hon konvalescentar än så lär hon inte ridas in ordentligt om ett halvår är jag rädd utan snarare om knappa året kanske eller ett år. Om kraken blir frisk.

Men ska jag ha något annat än FF.en så lär jag börja klura nu, fast tressad är jag inte, mest kollar om jag kan slippa från problemet liksom ;) Just nu är hon ljusår från att NÅNSIN behöva ens adel liksom, med de benen..

Vad tyckte du om den på V då, med tanke på vem som provat ut den och det intryck du fick av honom när du pratade med honom ;)

Jag tyckte den såg ut att ligga jättebra faktiskt! Så det är bara att gratulera ;)

Men var är det den glappar då? Är den för lång så som den ligger på bilden?Ligger den bakom det sista revbenet?

Diabolical_Kitten skrev:
Jag tyckte den såg ut att ligga jättebra faktiskt! Så det är bara att gratulera ;)

Men var är det den glappar då? Är den för lång så som den ligger på bilden?Ligger den bakom det sista revbenet?

Danke ;)

Den glappar inte på stallgången (däremot släpper bossorna men det syns inte på bilden, men det är alltså bara den bit de ska släppa allra längst bak). Men när han släpper upp ryggen ffa i trav så glappar den bak. Hur mycket har jag INGEN ANING om, svårt att både rida och titta liksom ;) Men enligt P så eftersom den glappar pga att han släpper upp ryggen, och glappar bara så långt bak som den 'får' så är det både tillåtet, okej och önskvärt. Men har ju inte sett det själv.

Jag måste kontrollkolla för att svara ang 18:e revbenet, dvs exakt var bossan släpper. Återkommer om det imorgon, för nu är det dags att sova om jag inte ska få skäll på jobbet imorgon;)

Liknande trådar

Utrustning Erfarenheter, tankar eller jämförelser kring Rambo Micklem Comfort Girth eller Eric le Tixerant? Väger mellan dessa två främst. Har...
Svar
3
· Visningar
430
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
396
Senast: Freazer
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
411
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Den här tiden på året är min häst, som många andra, väldigt skavkänslig. Hon får bland annat skav på halsen av tyglarna. Jag använder... 2
Svar
26
· Visningar
874
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka