Vad tror ni vad det kan vara?

annie_cool

Trådstartare
Hej Ja som ni kanske vet så har Våran hund redan som valp 6 månader fått svimngsanfall och nu i tisdags fick han ett anfall mitt under en promenad.och det är inte bra det vet vi men ändå. Vi har fått remiss till ultuna av vetrinären men när vi sika ditt det vet vi inte. Men vad tror ni vad det kan vara? Hjärtat? Luftvägarna? Han har svårt att andas när han svimmar.

Idags läge så mår han bra har där i dag för att titta till honom.

Sv: Vad tror ni vad det kan vara?

Jättesvårt att svara på. Kan vara hjärtproblem, epilepsianfall, problem med luftvägarna.
Ring ultuna och be att få en tid snabbare, att sitta och vänta på en remiss när hunden har sådana problem är inte bra.

Hjärtat ligger så klart nära till hands. Ring Ulltuna direkt och berätta om problemet så att du får en tid snabbt. De kan i sin tur begära journalerna från din vanliga veterinär.

Önskar dig och valpen all lycka till!

Ah, jag misstolkade inlägget, jag tolkade det som att han var 6 månader nu. Men oavsett så är det så klart inte bra.

Som övriga sagt så kan det bero på många olika saker.

Har du tänkt på vilken färg tandköttet har i förhållande till den färg det normalt har? Om det är mycket ljusare/vitaktigt så kan det bero på något slags syrebrist.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
2
· Visningar
821
Senast: malumbub
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 284
Senast: Sasse
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
15 448
Senast: Sasse
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 039
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar