O
OthiliaH
Vad tror ni om varmblodstravare och PRE som korsning? Tror ni att de kan bli en trevlig häst
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tillhör den skaran som inte riktigt tror på korsningsavel men jag måste säga att din idé låter riktigt god. Att leta efter en ras som har fina köregenskaper men samtidigt lätta, fina gångarter tror jag är mycket, mycket bättre än att slänga på en PRE eller frieser.
Okej vet inte så mycket om den rasen men ska titta runt på dom också=) Men dom är väl inte så stora eller?:O För min häst är liten storhäst nästan på gränsen till ponny så vill att hingsten ska vara högre=)
Tänk på att inte vilja för stort eftersom det kan resultera i en avkomma som är jättekonstigt byggd. Lagom är bäst.
Helt krasst så blir frågan i det här fallet varför du ska betäcka ditt sto för hon verkar inte själv ha de egenskaper du vill ha av fölet? Hon har ingen bra galopp vilket du vill ha och hon är liten. Om du vill ha ett föl som har bättre galopp och storlek än ditt sto då är det helt klart både billigare och säkrare att köpa ett färdigt föl med rätt egenskaper.Oki=) ja nä men om hingsten är kanske runt 160 så blir de kanske en bra höjd.