Vad tror ni detta kan vara?

Bison

Trådstartare
Hade veterinären ute i måndags. Har ibland tyckt mig ana en rörelsestörning hos hästen. Ej en tydlig hälta.
På söndagen var hästen tjock i sina bakben, gick ner efter rörelse. På måndagen samma men liten svullnad stannade kvar på ena bak. Satt på insidan av hovleden o kronranden.
Vet kom ut o tittade. Precis som jag såg han en diffus otydlig rörelsestörning, omöjligt attt säga vilket ben.
Hästen böjdes högt o lågt utan anmärkning på ngt ben.
Vet tror på en muskelsträckning
Ang bakbenet så trodde han på hovböld eller trampskada.
Fick metacam utskrivet, tio dagars behandling o vila.
Är han inte bättre kommer vet ut igen o röntgar.

Svullnaden på bakbenet har inte lagt sig, tvärtom så har den flyttat upp o ligger nu runt kotan. Visar ingen smärta o det går ner efter promenad men försvinner inte helt.
Rörelse störningen kom innan svullnaden o jag tror inte de hänger ihop.
Tror oxå han har halkat i leran dragit till en muskel.
Men vad är det för konstigt med bakbenet?

Sv: Vad tror ni detta kan vara?

Många läst men inga funderingar?
Igårkväll var svullnaden helt borta när vi kom ut på kvällen. Imorse kanske man kunde ana, en liten liten skillnad mot vänsterbenet. Gick en promenad o var han svullen så var det iaf helt borta efter den.
Bara hoppas att det håller sig borta nu!

Liknande trådar

Hästvård Någon som varit med om något liknande o vill dela med sig? Kanske några ge råd/tips? Har såklart haft veterinärbesök o varit in på...
Svar
2
· Visningar
447
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
23 208
Hundhälsa Behöver lite råd, bolla lite tankar gällande hälta som kom plötsligt. Hältan kom i måndags när jag och Ascot skulle gå ut på promenad...
Svar
8
· Visningar
1 998
Senast: Snurrfian
·
Hästvård Hittade mitt varmblod sjuk i hagen i måndags. Han hade svårt att få med sig sina ben, ville inte röra sig, svårt att svänga runt, feber...
2
Svar
28
· Visningar
4 325

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka