Vad tävlar ni med?

K

kampargladje

Vad tävlar ni med för nosgrimma på era hästar/ponnysar?
Remont, pullar, engelsk, accem eller någonting annat?
Har ni svart, brunt eller någon annan färg på ert träns?
Matchar man färg på sadel och träns, eller någon som har olika?

VAD TYCKER JUST DU ÄR SNYGGAST? :d

Sv: Vad tävlar ni med?

Jag har svart träns och svart kandar, självklart svart sadel ;)

När jag rider klasser som går på träns har vi alltid remontnosgrimma eftersom det är den som används hemma och funkar bäst.

Jag har hitintills bara tävlat med achen och remont. Men i år blir den nog engelsk.
Mina träns är svarta och bruna, vilket jag väljer beror på vilken färg sadeln har. Sadeln och tränset ska matcha. Om man har brunt så kan tränset vara något mörkare än sadeln.

Snyggaste är detta: (nu är det inoljat och riktigt snyggt brun)

Nu är det ju ett tag sen jag tävlade, men förra året hann jag ut på ett par stycken och då red jag med brunt träns och svart sadel... Men nu väntar jag på en svart OS-nosgrimma med cremefärgat foder (kommer att matcha skjortan och ridbyxorna), som jag ska ha till mitt rundsydda Hansbo! Svart sadel fortfarande.

Jag har engelsk nosgrimma med aachenrem på tränset, och utan på kandaret.
Allt mitt läder är brunt :d träns som sadlar

Har ett aachenträns med bred vitfodrad nosgrimma.
Tränset är svart, sadeln likaså.

Svart på båda, achen på båda. Självklart matcha sadel och träns.

Den ena hade dock varit snyggare i brunt. Om ägare köper dressyrsadel kan man ju hoppas, å andra sidan är det inte nödvändigt.

Jag tävlar förtillfället enbart med achennosgrimma eller engelsk nosgrimman (på kandaren). Men förut har jag även tävlat med remont. Just nu är alla mina grejer svarta, utom Fridas kandar som är mörkbrunt. Försöker matcha.

Det här tycker jag är snyggast i tränsväg :love: (Rundsytt)
april120.jpg

april124.jpg

Och kandar :love:
mars048.jpg

Jag har svart sadel och svart träns med remontgrimma. Inte för att det är snyggast utan för att hästen går bättre med det :D

2471677330059748183S600x600Q85.jpg

Jag kommer tävla med ett träns som har engelsk nosgrimma, hästen gillar inte alls achen-remmen. Tränset är brunt och även sadeln..

Hästen går på Aachen

Ponnyn varierar allt ( bett, nosgrimma ) helt beroende på vad hon går bäst på just då. Jag brukar ha med alla tre tränsen :D
Senaste tiden har det varit remonten men nu på torsdag så tar vi nog aachen.

Mig spelar det ingen roll. Allt är snyggt när hästen är harmonisk med sin utrustning.

Allt är svart!

Nu tävlar jag väldigt väldigt sällan men men..
Förut har det varit en engelsk nosgrimma, nu aachen.
Allt är svart.

Jag tävlar med kandar, svart o med breeed nosgrimma:).
Vet dock inte märket, det är så gammalt (men mkt välskött):D
Självklarhet att man ska försöka ha samma färg på sadel o träns om man har möjlighet. Sadel är en svart Kieffer, säkert 20 år gammal, men väl inriden o skön. Har mrk brun häst så tycker svart passar bäst till honom....:)

Jag tävlar på träns, ett svart träns med bred aachennosgrimma och sen ett pärlpannband.. Sadeln är svart, men tycker inte att det gör så mkt om man har en brun sadel till. När jag tävlade ponny hade jag svart träns, svart svanskappa, svart sadelgjord... och brun sadel :D

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
603
Senast: Mli
·
Utrustning Köpte häromdan nytt träns till min nya häst då han är lite större än vad förra pollen var. Kikade runt lite och nästan alla tränsen som...
2
Svar
31
· Visningar
2 119
Senast: Reshästen
·
Dressyr Jag har jobbat en del med färger och vet att just färgåtergivningen i digitala bilder är ett hel vetenskap i sig. På en dator beror det...
16 17 18
Svar
343
· Visningar
23 675
Senast: Badger
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 318

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka