vad tänker folk med sina blandningar?

jassica

Trådstartare
suck, sitter på blocket, och hittar då denna annons http://www.blocket.se/vi/20270185.htm?ca=8_s

"Unika blandrasvalpar" Ursäkta språket men var i helvete är dessa valpar unika? Blandar man kan man väl åtminstonde ta liknande raser, men pappilon/ chihuhua vad har de gemenast med en amstaff, det är helt skilda kroppsbyggnader, skellet mm...

Och priset ska vi inte prata om, den som betalar det är enligt mig ganska pantad.

Sv: vad tänker folk med sina blandningar?

:Ja, det är sant, så om jag korsar en chihuhuhua med en en blandning av leonberger och border collie, kanske jag tjänar storkovan och kan säga upp mig från jobbet:idea:

Vanligt brukar ju vara kommentaren att "min hund är den ende av sitt slag" eller liknande om man frågar det positiva med en blandras.
Men jag ser inte varför dessa är mer unika än andra hundar, alla hundar är unika oavsett ras/raser.
Tycker det är väldigt tråkigt när man blandar så olika raser som möjligt för att få fram "unika" hundar :(

Blir säkert som en hårig piraya.

Chihuahua+papillon=bitande små ettriga odjur :angel:
Amstaff=rejäl bitkraft

Tycker synd om mamman med.
Att en stor amstaff ska klätta på en sådan liten vovva.

MEN! :eek:
Hur kom de ens ut?!
Men varför skulle nån korsa dessa raser? Och låta tiken fortsätta dräktigheten om det nu var ett misstag? Är man inte rädd om henne? En amstaff är väl en hel del större!

*ser fortfarande ut så här: :eek:*

Amstaffen kanske var mamman? :) Annars ska ju valparna anpassa sig efter mamman vad jag hört.

Lite konstiga raser ja :crazy:

Såg ju en annons, vet dock inte om den var allvarlig eller en skröna, om det fanns en person med tik som ville avla med sin tik. Hans hund i fråga var en amstaff/nakenhund o någon mer ras :crazy:

Det var ju några liknande blandraser på blocket för ca ett år sedan, och det tog exakt SJU dagar för första köparen att tröttna på hunden och sälja den på blocket igen!

Haha, skulle hon få 10'000 för de valparna? Jag skulle inte vilja ha en om jag fick den grats!

:eek: Jisses, vilken blandning! Finns det folk som betalar så mycket pengar för sådana?

"Man tager vad man haver .."

Tjej med blandis väskhund inköpt för tiotusen blir ihop med kille med oreggad amstaff. Tjej och/eller kille är arbetslös och kommer på den lysande idén att skaffa smått för att lösa sms-lånen. The rest is history ..

*KL*

Ja, det har funnits en sådan här blandning tidigare, säkert är det väl samma person, eller iallafall hoppas jag det så det inte är fler som korsar så idiotiskt.

Pappan kanske är cihuahua/amstaff?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka