Vad tänker en del med :(

Sv: Vad tänker en del med :(

kunde inte ens se hela:'( Så j*vla sjuka människor de finns,såg nån stanns att dom sålde levande katter i flaskor:(

Fast alltså vist tycker jag det är hemskt hundar ska inte användas som levade konst på det viset men är det någon som faktiskt vet att han dog? jag har hört och läst på mer än en sida att dom faktiskt släppte lös hunden igen efteråt.

Och på ett vis så visar han juh hur människor ställer till det. Varje dag dör tusentals sällskapsdjur på gatan bara för att människor inte klarar av att ta hand om de djur som drar på sig och det är verkligen dax att folk får upp ögonen!
Men det gör det fortfarande inte rätt att behandla hunden som dom gjorde

Senast ändrad:

Jag måste fråga är du samma Lillgangstah som i riding club championships? :p

kunde inte ens se hela:'( Så j*vla sjuka människor de finns,såg nån stanns att dom sålde levande katter i flaskor:(

Om du menar bonzai kittens så var väl det bara ett riktigt dåligt skämt, några som lekte lite i photoshop?

Men riktigt hemskt med den här hunden, har sett om detta tidigare… Man tappar ju ytterligare tron på människan, när någon kan göra så mot ett djur och kalla det konst, eller ännu värre alla som var där om inte ingrep…

Och på ett vis så visar han juh hur människor ställer till det. Varje dag dör tusentals sällskapsdjur på gatan bara för att människor inte klarar av att ta hand om de djur som drar på sig och det är verkligen dax att folk får upp ögonen!
Men det gör det fortfarande inte rätt att behandla hunden som dom gjorde

Jag förstår ur rent konstnärlig synvinkel att denna installation vill väcka tankar om hur vi dagligen bara går förbi och ser på medan orättvisor sker framför oss.
Men om hunden fått lida för detta syfte så är ju verkligen tankens syfte som bortblåst... (om det nu var den tanken bakom han hade)

Jag kan inte länka upp länken, vad ska jag söka på för att hitta?

Du kan söka på konstnärens namn: Guillermo Habacuc Vargas

Jag skrev i den andra tråden och länkade till det här:
http://en.wikipedia.org/wiki/Guillermo_Vargas

Där står det att hunden fått mat och vatten när galleriet stängde.
Hoppas det stämmer, annars är det förkastligt :(.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 030
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 958
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 656
Senast: Rugge
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 288
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka