Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Man tycker ju att de vanliga människor borde ha vett nog att avstå från att skaffa barn om de har en ärftlig sjukdom som kan innebära lidande för barnet. Tyvärr ser ju inte verkligheten ut så.
Det är dock svårt att föra samma resonemang om människans avel som vi för om hundarnas. Människan är ju en fri individ som ingen äger och rätten att få bestämma själv är viktig. De flesta är också kapabla till att ta hand om sig själva och är inte beroende av någon annan för försörjning.
Hunden är beroende av människan och förvildade hundar kan ställa till med stora problem för oss.
Dock är jag inte främmande för att begränsa rätten att skaffa barn när det gäller vissa typer av människor, men det är en farlig väg att gå. Vem vet hur det skulle sluta.
finns väl inget att basera det hela på, det är bara så jag känner. Och visst vet jag att alla är olika, men det gäller väl rashundarna också. Men jag gillar det mesta hos de flesta så att säga. Jag gillar säkert inte alla blandisar, men som jag sa förut så har jag verkligen fallit för alla jag träffat. Så generellt kan jag säga att jag föredrar blandisar. Då jag INTE fallit för alla rashundar direkt. Och det som irriterade mig var att någon tyckte att det var väldigt korkat att avla fram blandraser. Varför? Är inte alla det från början? Jag vill inte att folk ska se ner på mina hundar för att de inte har en stamtavla i 10 led, jag vill att folk ska se dem som individer! det är inget fel på blandraser... Och ja, generellt så föredrar jag blandisar...