Vad täcker dolda fel-försäkringen?

Jenka

Trådstartare
Lite spinoff från flera andra trådar.

Som rubriken lyder, eller snarare vad som menas med ett dolt fel.

Sv: Vad täcker dolda fel-försäkringen?

Detta är en definition av dolt fel från Agrias sida:

Med ett dolt fel menas en sjukdom eller ett fel som har börjat utvecklas före besiktningen och leveransen men som inte kunnat upptäckas. Exempel på dolda fel hos hund är vattenskalle, missbildningar av inre organ och medfödd dövhet.

Sv: Vad täcker dolda fel-försäkringen?

För att krångla till det så bedömer dessutom försäkringsbolagen olika och, som det verkar, varierande från fall till fall.
Skroffans njurfel borde väl vara ett dolt fel eftersom det inte upptäckts vid valpbesiktningen men sannolikt är medfött. Dessbättre ansåg inte Agria det så det går på vanliga försäkringen :).

Liknande trådar

Hästvård Jag funderar på att byta försäkringsbolag men hur blir det med dolda fel då? " Efterskydd för dolda fel om du säljer en häst som är...
Svar
3
· Visningar
538
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
39
· Visningar
3 862
Senast: cewe
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 173
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 944

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka