Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast man ska väl visa samma respekt för grannarna i hus, som grannarna i lägenhet....? Fastän där inte finns en hyresvärd eller störningsjour att klaga hos. Är man riktigt hänsynslös i en villa kan man bli anmäld hos kommunen eller rentav polisen :-)Oj, det är ju en av anledningarna till att jag vill flytta till villa. För att kunna spela stereo på hög volym utan att bry sig om grannarna.
Men ja då kan man ju ha lite respekt iaf kanske och inte lämna dörren öppen iaf...
Fast man ska väl visa samma respekt för grannarna i hus, som grannarna i lägenhet....? Fastän där inte finns en hyresvärd eller störningsjour att klaga hos. Är man riktigt hänsynslös i en villa kan man bli anmäld hos kommunen eller rentav polisen :-)
Jovisst, det håller jag med om. "Nödvändigt" ljud som gräsklippare etc bryr jag mig inte alls om (men kutym är väl att inte klippa efter 10 på kvällen...?) och inte skrattande och stojande barn heller. Osv. Men dunkande stereoanläggningar driver mig till vansinnets gräns, liksom de som lämnar sina hundar ute och låter dem skälla nonstop i timmar.....Ja, alltså man kan ju stänga fönster och dörrar om det är på natten.
Men även i villaområden är det ju ofta mkt buller, med gräsklippare , trimmers , sågar och allt vad det kan vara...
Jag tror man måste kunna leva med ett visst mått av buller oavsett lägenhet eller villa.
Jovisst, det håller jag med om. "Nödvändigt" ljud som gräsklippare etc bryr jag mig inte alls om (men kutym är väl att inte klippa efter 10 på kvällen...?) och inte skrattande och stojande barn heller. Osv. Men dunkande stereoanläggningar driver mig till vansinnets gräns, liksom de som lämnar sina hundar ute och låter dem skälla nonstop i timmar.....
Pja..... 20 meter kanske?Hur nära bor du dina grannar ?
Jag vet att hos mina föräldrar kunde man dunka på jättehögt i deras hus och det hördes knappt utifrån. Kanske deras hus var ovanligt välisolerat... Men visst, öppnade man fönstret så hörs det ju ut...
Men du kan köra över dem md en King Cab.....
Svårare projekt om man t.ex. har en Fiat Uno.
Pja..... 20 meter kanske?
Var det inte den kvinnliga prästen, fd jockeyen, Christina Odenberg som en gång kröp in genom sin grannes fönster i ursinne över hög musik, och stängde av deras stereo? Tror hon anmäldes för intrång.... Jag förstår henne, fastän jag inte har samma mod.......
Man kan också ha bilstereon igång, med värsta basen, och bildörren öppen tills batteriet tar slut. Har också hänt.......
Japp! Eller hade (de har flyttat nu). Fönster och dörrar - eller bildörrar - vidöppna och så fullt ös. Med djupaste basen.Haha, vad hände med att prata med sina grannar först ?
Har grannarna dina fönster öppet när dom spelar?
För att inte tala om hur glada råttorna blir!Jag stör mig som attan på att en av våra grannar envisas med att mata fåglarna genom att lägga ut sina gamla matrester på gräsmattan vid parkeringen. Varje dag! Och det är inte några små brödkanter vi snackar heller, utan ofta hela naan-bröd, stora mängder kokt ris och annat skräp. Gissa var hela stans duvor hänger?
För att inte tala om hur glada råttorna blir!
Japp! Eller hade (de har flyttat nu). Fönster och dörrar - eller bildörrar - vidöppna och så fullt ös. Med djupaste basen.
Inte din favvomusik alltså ?
Hehe, näe. Men lite mysig jazz musik är ju ändå trevligare än nån trance musik med bara bass tänkte jag ...Även om det är favvomusiken så kanske man inte vill höra den dunkandes från grannens hus?