Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag håller med grannarna... Rosor som är så vackra, marterade med gräsklippare!
Nu har jag tack och lov suveräna grannar sen jag flyttade ut från innerstan, men innan.. jisses. Då fanns det två som stack ut (förutom kvartersbutiken som jag bodde vägg i vägg med).
Granne 1 som bodde mitt över mig, rökte på. Första dagen jag flyttade in slängde hon ut sin pojkvän och kallade honom horunge. Sen försvann hon plötsligt över bara en dag och nya flyttade in.
Sen har vi den Granne 2, som trots att han bodde flera trappor högre upp, lyckades spela så hög musik när han hade fest att hela huset hörde det. Han bjöd också in lite halvt suspekta typer som kräktes i trappen, kallade kvinnor för det ena och det andra, och ville ha etnisk resning. Spännande människor.
Det "störigaste" här där jag bor nu är att här finns en jätteglad labrador som alltid vill slicka en på händerna och som kan hoppa lite. Det kan jag leva med.
Jag skulle gärna ha dig till granneFör att vända lite på det hela... jag misstänker att mina grannar stör sig rätt mycket på att min gård/trädgård ser ut som kriget Jag orkar bara inte hålla efter allt perfekt (relativt stor gård och jag lever i praktiken som singel).
Det skiter jag dock i eftersom jag inte har vansinnesfester, ser till att föra oväsen med maskiner på rimliga tider, låter grannarna parkera på min gräsmatta och ser jag att grannarna på ena sidan har besök som vistas i trädgården väntar jag med gräsklippning etc (de grannarna får också ta av mina äpplen och hallon... om de hinner före särbon ).
Det kanske är det som är knepet klippa ner dom rejält, jag kanske måste testa dettaDe blev superfina året efter av någon märklig anledning...... Klippningen genomfördes inte när rosorna var vackra, men dina känslor är säkert av samma art som grannarnas.
Då är det väl bara att flytta ut till en stuga i skogen så är det problemet löstFör mig stör jag mig mest på att jag har grannar överhuvudtaget. Det vill jag inte ha... särskilt inte så tätt inpå som i en lägenhet.
Har fått klagomål på att jag spelar hög musik. Man känner sig låst på nåt vis...
Man kan alltså inte annat än att bli glad när man träffar på sådana djur, ja, förutom din kise då. Katten som jag hade innan älskade alla människor och hundar, men stackaren insåg inte att vissa hundar snarare ville äta honom än kela. Olyckligare katt hade man fått leta efter i de där stunderna.Just ja... grannarna nedanför har en patologiskt glad flatte som ÄLSKAR människor och andra djur som drar iväg för att gå på besök ibland (hunden är alltså ytterst väldresserad och fd räddningshund men... det är en flatte ). Kisse är inte lika imponerad när han kommer förbi
Exakt!Att de existerar.
/Eremiten
Jättefascinerande, för jag som bor på landet störs enormt av alla sommarstugegäster. Det trimmas runt äppleträd, klipps gräs varannan dag och jag vet inte hur många andra motordrivna grejer de kan komma på att använda för att sköta 100 m2 tomt.Ja, det där känner jag igen. I stan är det lugnt och skönt där vi bor men på landet....det enda (?) folk gör där är att jobba på sina hus och trädgårdar med allehanda maskiner. Eller grilla. Jag hatar lukten.