Jag flyttade för ett halvår sen, och i mitt nya hus är det främst grannarna ovanför som stör. Det låter som att de sätter hälarna hårt i golvet, de möblerar om sent på kvällen, det har låtit som de studsar en boll mot golvet. De klarar inte heller av att vattna blommorna på balkongen utan att duscha min balkong. Hade det varit några droppar hade det bara varit lite irriterande men nu rinner det ner på min balkong i flera minuter och därefter droppar det. Jag har blivit duschad, kläder som vädrar på balkongen blir nerblötta med mera. Har förstås sagt till flera gånger men det verkar svårt för dem att lära sig hur man låter bli att dränka sina grannar. Det rinner även ner på balkongerna under.
En annan granne ställer med jämna mellanrum ut stinkande soppåsar i trapphuset som står där ett dygn och ibland två.
Men jämfört med hur grannarna var i mitt förra området är detta hus jättelugnt. I förra området fanns allt från grannar som parkerade över min ruta, ställde sig på tomgång nedanför min balkong, hade hundar lösa utan uppsyn i trapphuset, kräktes på min balkong, spelade musik långt in på nätterna, möblerade om på nätterna, hade tv på med högt ljud på nätterna. Dessutom hade föreningen en samlingslokal under huset som hyrdes ut till fester. Många skötte sig inte, hade på hög musik som lät in i lägenheten långt efter man fick, gäster som hängde på gården och rökte och skrek. Värst var den gången de hade allsång till tre på natten.
För länge sedan hade jag en granne som söp till, satte på stereon på högsta volym och sedan slocknade. Det dånade i hela huset. Detta hände flera gånger. En gång stängde fastighetsskötaren av strömmen i hela huset för att få tyst på eländet. Det var inte så lyckat eftersom det här var 1993 och säkert hälften av oss i huset vaknade med klockradio och därför försov oss.
Fastighetsskötaren pratade med honom efter det, han lovade att inte göra om det men gjorde det ändå. Till slut sprang han in i min dåvarande kille som hade spelat i ett rätt känt band som han gillade. Min dåvarande tog ett snack med honom om hur han plågar sina grannar och det slutade äntligen.