Vad spolar du ned i toaletten?

Sv: Vad spolar du ned i toaletten?

Men URSÄKTA mig då! :mad: För övrigt ser jag inga tamponger alls i det där flödet. Och vad äter en tampong? Blodpudding? :D

Men ta på dig glasögonen! BUDDING står det ju helt klart! Och kyckling ser du väl att de äter. Höna typ. :D

Lärdom alltså för er som använder tampong; Ge dem höna, men för fasen inte vatten = spola inte ner tampongerna!

Nja... Hon hade toalettpapper hemma. Men orkade inte. Jobbigt.

Jag förstår varför folk fortsätter med saker de alltid gjort.

Men vad du föreslog var ju att hon skulle pröva toapapper OCH hushållspapper. Det var väl för att jämföra? Och det kunde hon inte eftersom hon inte hade hushållspapper hemma.

Och jag är jättenyfiken på varför du spolar ner aluminiumfolie? Har du det på toa?

Jag tror att det är bästa sättet att sabotera såväl fastighetsägarens rör som kommunens reningsverk, Västerhavet och hela världen, helt enkelt. :)

*kl*

Nu kommer väl halva buke tycka att jag är satan själv men jag spolar ner tamponger fast jag vet att det är fel. När jag nu har mens, kommer inte riktigt ihåg när det var sist. En gång i tiden var jag duktig och virade in dem i toapapper och lade dem i papperskorgen (med lock) på toaletten, men när vi fick åka in akut till göteborg med min hund för några år sedan och röntga hennes mage för att hon satt i sig en halv papperskorg bla 4-5 tamponger så började jag spola ner dem. Turligt nog slapp hon opereras! Det var dock en väldigt obehaglig upplevelse för henne och oss (och dyr).

Jag vet att det är fel, men latheten i mig orkar inte vira in en tampong och bära med mig ut till köket och slänga 7 gånger om dagen när jag har mens. Där är det inte ens heller helt inbrottssäkert. Tur jag inte gör så mycket andra idiotiska val i livet iallafall.

Fast det är det här som jag tycker är så fascinerande. Man behöver väl inte ha tittat på ett reningsverks hemsida, eller ha varit på studiebesök på ett verk för att förstå att tamponger inte hör hemma i ett trångt avloppsrör? Det enda som behövs är väl vetskapen om vad som händer när man doppar en tampong i vatten?

En forklaring har till varfor man skulle veta exact vad man kan spola ner och inte var att det stod pa hemsidan ... Jag undrar bara hur manga som tittar pa reningsverks hemsidor ... Trots att jag inte spolat ner tamponger sedan 23-ars aldern maste jag saga att jag inte tycker att det ar sjalvklart att de inte loser upp sig om de laggs i vatten en langre stund. Jag vet att de inte gor det ... det ar sjalvklarheten jag ifragasatter. Men sa ar jag inte sa duktig heller.:grin:

Men det går, jag lovar. Ibland kan man få spola flera gånger, bara.

:bow: Underbart!:rofl:

Jag tror att det är bästa sättet att sabotera såväl fastighetsägarens rör som kommunens reningsverk, Västerhavet och hela världen, helt enkelt. :)

Mandalaki som lite wild and crazy helt enkelt.

Nyfiken - är det lördagsnöje eller helt vanliga vardagscrazyheter?

Ytterligare en risk med hundägare som hyresgäster alltså.
Man får se upp som fastighetsägare.

Allt som spolas ner i vaskar och toaletter är antingen flytande ofarligt och kroppsvätskor. Visst misstänker jag att några hårstrån och när man rakat ben/ansikte också kommer ut i brunnen men jag tömmer aldrig hårborsten och jag spolar definitivt inte ut några tamponger!

Och självklart ska där stå en papperskorg i badrummet. Förstår mej inte på folk som inte har det.

Jag glömde toapappret... Det spolas också ned.

Senast ändrad:

komplettera med ett gäng hund-skitpåsar, så kan knyta ihop påsen så sprider det ingen odör, om den blir liggande i sommarvärmen.;)

Åhå.
Då så är ju mitt sopande och kastande i "brännbart" en bra lösning.
Kompostera damm kanske inte är så lyckat?

Ytterligare en risk med hundägare som hyresgäster alltså.
Man får se upp som fastighetsägare.

Men du kan hyra ut till hundägare som liksom jag inte har mens längre! Tamponger är historia:D. (Fast frågan är om jag inte måste köpa ett paket och spola ner det för att behålla min bukeimage som till lika delar ond och korkad).

Vi har eget avlopp och så lär man sig att det är dyrt att göra fel.:D

Eller motbjudande :yuck:- då man själv i första hand får försöka rensa och greja innan man ringer fackman.

Men du kan hyra ut till hundägare som liksom jag inte har mens längre! Tamponger är historia:D.
Ja och till män samt fertila kvinnor med hormonspiral.

Jag får helt enkelt fråga de blivande hyresgästerna om deras mens-cykel.
Tror du att jag blir populär?

Jag "Har du kommit i klimakteriet ännu?"

Exakt den frågan man vill ha när man söker bostad :D

Om hon svarar ja får du nog komplettera: "Och hur kommer du att hantera dina inkontinensskydd?"

När jag var liten hade jag märkliga funderingar om vad "drätsel" var för nånting.

Jag trodde det var nån sammanfattning för allt läskigt som folk spolade ner i toaletten.

Varför? Jo för att på toan i lägenheter förr fanns ofta en metallskylt där det stod regler om toalettanvändande. Undertecknat drätselkammaren.

800px-Dr%C3%A4tselkammaren_toilettinstruktioner_lund_sweden.jpg

http://sv.wikipedia.org/wiki/Drätselkammare

:rofl: Ser framför mig små byråkrater i bruna kostymer som bekymrar sig över och skriver allvarliga rapporter om kondomer och tops.

Älskar sådana skyltar, de skänker liksom en känsla av andakt över toalettbesöket.

Toapapper + det som kommer ur mig, hår, vattnet från när jag rensat akvariet och bomullsrondeller med nagellackremover.

*kl*
Är det bara jag som är skadad för livet av när Täppas spolade ner sin anka i toaletten? Efter den upplevelsen är jag livrädd för att tappa något i toaletten som inte hör hemma där :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka