Vad spolar du ned i toaletten?

Sv: Vad spolar du ned i toaletten?

och hur ofta tittar man pa hemsidor till reningsverk eller hushalls papper? Sjalv har jag aldrig, mig veterligen, ens av misstag hittat en sadan hemsida och har svart att tanka mig ett scenario dar jag skulle medvetet leta efter en.:cautious:

Fast det är det här som jag tycker är så fascinerande. Man behöver väl inte ha tittat på ett reningsverks hemsida, eller ha varit på studiebesök på ett verk för att förstå att tamponger inte hör hemma i ett trångt avloppsrör? Det enda som behövs är väl vetskapen om vad som händer när man doppar en tampong i vatten?

Aha, då lärde jag mig något nytt. Tack! I fortsättningen ska jag skrapa bort det värsta dammet från moppningen ner i soptunnan istället för i toan :)

Jag skulle nog vilja säga att man förstår principen genom att använda en. :D Borde iallafall. ;)

Haha jo iofs. Men jag tycker nog ändå att det är en "viss" storleksskillnad på när man har använt den på vanligt vis jämfört med om man exempelvis stoppar ner den i ett glas vatten :p

Sammanfattning:

ac791a94fa682a07c09c2d0918bddbe7.jpg

Haha jo iofs. Men jag tycker nog ändå att det är en "viss" storleksskillnad på när man har använt den på vanligt vis jämfört med om man exempelvis stoppar ner den i ett glas vatten :p

Jo men jag tänker princip nu då. Jag fattar liksom inte hur det kan vara möjligt att någon levande varelse missat att man inte ska spola ned tamponger i toaletten. Allra minst kvinnor som använder såna.
Och bindor? Hur kan man få för sig att spola ner en sån? Jag skulle nog förr spola ned en tampong än en binda? Jag fattar inte logiken i att spola ned något av det!

Det konstigaste jag har spolat ner i toaletten är kaffefilter. Men det endast pga att det var det som min kompis hade lagt in på toaletten och sa att man skulle torka sig med då toapappret var slut^^. Sonen har spolat ner i tvättlapp en gång, annars är det bara dasspapper som åker ner i toan.

Förundras också över alla dessa som spolar ner tamponger i toaletten:eek:. Hade aldrig hört talas om att det ens fanns folk som gjorde det förut:crazy:. Men man får alltid lära sig nåt nytt ;)

Oj vad naiv jag känner mig efter att ha läst svaren här i tråden! Jag trodde att alla visste att man absolut inte får slänga tamponger, servetter, hushållspapper, tops(!) med mera i toaletten. :o Jag fyller 30 bast i år och vi fick lära oss det i skolan via besök på reningsverket, om inte annat. Började man med sådan information till barn först med min ålderskull?

Jag struntar i att jag kanske låter självgod - det övergår mitt förstånd hur man kan spola ner gummi, plast och bomull i toaletten. Papper kan jag bättre förstå eftersom man får spola ner toalettpapper.

+ 1 på det. För mig känns det så självklart att det är "kiss bajs och toapapper" som gäller i toaletten. Det har jag hört från dagis, skola, reningsverk, bolibompa, hemskickade broschyrer, skyltar på offentliga toaletter... Överallt, hela tiden. Förstår inte riktigt hur man kan missa det.
Mycket av det som spolas ned borde man ju dessutom själv förstå att det inte passar i ett avlopp, t.ex. tamponger, bindor, tops, kondomer, hår... "Annat papper" kan jag väl ändå förstå om man tänker att det inte är nån skillnad, men bomull/plast/gummi...?

Jag har nog aldrig spolat ner något annat än kroppsvätskor, toapapper och en gång ett "ark" hushållspapper eftersom toapapperet var helt slut. Har bara varit en enda gång på en toalett utan papperskorg när jag haft mens, då tog jag bara tampongen i lite toapapper och slängde i närmsta soptunna. Inga problem :)

Nä - jag tror Mandalaki om att kunna tugga i sig ett ex OCH en smågnagare och skita ut dom. Tulpanerna var väl till begravningen. Men aluminiumfolien blev för mycket för mig.
Kan dock tänka mig en och annan Bukefalist som sitter på skithuset med folie på huvudet för att skydda sig mot aliens.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka