Vad skulle ni sagt/gjort? (gubbe som gnäller)

N

Nozer

Var ut med valpis i morse för den sedvanliga kiss & bajsrundan.

Möter en gubbe som häver ur sig "ja den där hunden får juh mycket motion".

Va? tyckte jag, o gubben svarade "ja ni går ju bara ut runt huset o sen in igen jämt.

När jag sen skulle svara så gick han bara.

Har efter det hört gubbjäveln från sin balkong med syrligheter varenda gång jag gått ut. Känns som han bara sitter i fönstret o väntar att vi ska ut med hunden så han får kläcka ur sig sitt skit.


O varför han sa det är rätt lätt o lista ut.
Vi har en valp. Vilket innebär ut typ 10ggr om dagen för att han är nödig.
varav ca 2ggr är regelrätt promenader på minst en halvimme (som gubben givetvis inte vet om).
Medans de andra 8ggrna är det bara en snabb kissvända runt huset typ.

Vad skulle ni gjort?
Själv är ja så förbannad på gubbjäveln att jag hoppas för hans egen skull han håller käften nästa gång vi träffar på honom.
Vadå lägga sig i andras liv likssom...

/Tobbe
 
Sv: Vad skulle ni sagt/gjort? (gubbe som gnäller)

Nästa gång han kör ut huvudet genom balkongen när ni är ute, upplys gubben om att det är en valp! :mad:
Puckon som ska lägga sig i...
 
Sv: Vad skulle ni sagt/gjort? (gubbe som gnäller)

oooh jag skulle bli rosenrasande!!
Men jag skulle inte veta vad jag skulle säga.. förns typ efteråt som det brukar vara.. men kommer inte på nått nu tyvärr :mad:
 
Sv: Vad skulle ni sagt/gjort? (gubbe som gnäller)

Jag skulle seriöst talat inte ödsla någon energi alls på den grannen :cool:

Orka bry sig liksom..
 
Sv: Vad skulle ni sagt/gjort? (gubbe som gnäller)

Jag hade bara totalt ignorerat...

/Kimz0r, med valp som ibland bara får gå ut på gården för att kissa och sedan in igen.
 
Sv: Vad skulle ni sagt/gjort? (gubbe som gnäller)

hade nog också blivit skitsur.....
Blev en gång påhoppad av en gammal gubbe under promenaden..

Det var på vintern och vägen var en enda isbana. Hunden min var ca 8 månader. Hans hund var lös och kom fram och började leka. Jag bad honom koppla hunden.
Då börjar gubben skälla ut mig typ: Det hör faktiskt till hundens natur och hälsa på alla. Jag tycker synd om din hund osv.

Vad sävarar man på det??:crazy:
Jag var så arg så jag fick inte ur mig ett ord.. som tur..:mad:
 
Sv: Vad skulle ni sagt/gjort? (gubbe som gnäller)

Visst blir man glad..eller så inte:mad: Fast slösa inte energi på att ta åt dig,du vet ju vad du gör och det är huvudsaken :)

Själv fick jag höra häromdagen att mitt ex´s fru L gnällde hos min granne V över att jag hade en hund (snart sju månader gammal greyhound) som jag minsann aldrig var ute på promenad med *suck*
Grannen blev superirriterad och ifrågasatte var hon fick det ifrån när hon bor 600 meter bort och att grannen såg oss ute i princip jämt. Hittade L på sånt bara för att snacka skit eller?

Jag har konstaterat att L har inte mycket till eget liv om hon ids bry sig hela tiden i vad jag gör och tycker lite synd om henne som har så tråkigt :angel:
 
Sv: Vad skulle ni sagt/gjort? (gubbe som gnäller)

Min granne har också kommenterat dels hur synd det är om min hund som bor i lgh och dels "hintat" att jag måste motionera honom mer. Det tyckte han att jag skulle göra med min stora tunga hund när han var 8 månader gammal.:confused:

Jag bara ignorerat och försöker upplysa så gott det går om att hunden har det bra och att han behöver mental stimulans snarare än fysisk.

MEN jag retar mig som f-n!:devil:
 
Sv: Vad skulle ni sagt/gjort? (gubbe som gnäller)

usch jag blir bara så less på folk som inte kan sköta sitt eget och skita i andra..:crazy:
 
Sv: Vad skulle ni sagt/gjort? (gubbe som gnäller)

Jag skulle faktiskt gått fram till gubben och förklarat för honom varför ni gör som ni gör. Berätta för honom att hunde bara är 8 månader och att så länge han växer så får han inte överansträngas och gå för långa promenader pga av att han inte ska få förslitningsskador osv i förväg och att ni ska använda honom bla som draghund och att ni därför vill ha hunden frisk och sund fram tills ni börjar motionera o träna på allvar!:idea:
 
Sv: Vad skulle ni sagt/gjort? (gubbe som gnäller)

Jag skulle faktiskt gått fram till gubben och förklarat för honom varför ni gör som ni gör. Berätta för honom att hunde bara är 8 månader och att så länge han växer så får han inte överansträngas och gå för långa promenader pga av att han inte ska få förslitningsskador osv i förväg och att ni ska använda honom bla som draghund och att ni därför vill ha hunden frisk och sund fram tills ni börjar motionera o träna på allvar!:idea:

Mkt klokt svar:bow: ,hade nog inte ens själv kommit på det om det var mig och min hund(valp) det handlade om :angel: ;)

men Gissa om gubben skulle bli ställd efter ett sådant motsvar:devil:
 
Sv: Vad skulle ni sagt/gjort? (gubbe som gnäller)

Jag ha rju världens humör jag med. Men dom gångerna jag lyckats hålla mig från en spydig kommentar och ´bara rabblat fakta lite nonchalant tillbaka har dom oftast bara stått o glott som frågetecken och sen gått. Kill them with...öh..facts!:p
 
Sv: Vad skulle ni sagt/gjort? (gubbe som gnäller)

Haha jag är också välidgt snabb och rapp i k*ften att folk hinner knappt blinka innan jag dragit på en riktigt fin vals om både det ena och det andra:angel: :devil:

Ja det brukar då iaf få tyst på dem ett väldigt bra tag framöver om inget annat:D
 
Sv: Vad skulle ni sagt/gjort? (gubbe som gnäller)

Jag hade nog sagt åt honom
-ja, men varför inte införa barnarbete i landet oxå. Upplysningsvis är detta en valp och behandlas därefter, men detta behöver jag absolut inte förklara för dig egentligen, men uppenbarligen så måste man, tack å hej!!!!!
 
Sv: Vad skulle ni sagt/gjort? (gubbe som gnäller)

När folk inte vill kalla in sin hund: "Men min hund är sjuk..." Den kan ha allt från en konstig influensa till vinterkräksjukan.

När folk lägger sig i: ignorera eller säg "Visst är det synd om hundar när människor inte tar hand om dem, men detta är en valp, så den ska inte ha så mycket motion ännu"
 
Sv: Vad skulle ni sagt/gjort? (gubbe som gnäller)

Upplys honom nästa gång att det är en valp, dom ska inte motioneras!
 
Sv: Vad skulle ni sagt/gjort? (gubbe som gnäller)

Klart man blir störd, men orka lägga ner energi på att käfta emot. Han verkar knappast vara en värdig debattmotståndare. :smirk:

Alternativet skulle i och för sig kunna vara att kasta in en brinnande påse hundbajs genom brevinkastet! :idea: Eller, vid närmare eftertanke, kanske hålla sig till att föreställa sig scenariot och nöja sig med det. ;)
 
Sv: Vad skulle ni sagt/gjort? (gubbe som gnäller)

Skriv en lapp som du sätter på hans dörr där du förklarar läget och att om han inte kan köpa det så får han mer än gärna kontakta djurskyddsmyndigheten så kan de ge sin syn på saken.

Men ibland är det hopplöst. Jag blev attackerad av en halvsenil dam som skrek att jag inte skulle rycka och slita i min hund. Jag försökte förklara att det var hunden som drog (och inte jag) eftersom hon var rädd då hon hade hört en smällare och om jag hade släppt kopplet så hade hunden sprungit bort. Men hon var helt obeveklig och bara skrek att jag inte borde få ha hund.

Jag förstår att det känns trist! :( Jag tyckte själv att det var kränkande att bli anklagad för att rycka och slita i min hund eftersom det är det sista jag skulle göra.
 
Sv: Vad skulle ni sagt/gjort? (gubbe som gnäller)

Svara typ - Hundrackarn pnkar lika ofta som en inkontinent gubbe:devil: så det blir ett fasligt rännande:angel: .

Det borde göra susen:D
 
Sv: Vad skulle ni sagt/gjort? (gubbe som gnäller)

Gott att bo som jag gör, grannarna ser knappt om och när jag går ut. Men däremot har vi grannar som tyckte jättesynd om oss när vi hade greyhound. "Stackars dem som måste se en sådan ful hund varje dag" sa de. Som om vi inte själva valt att ha just denna hund???
 

Liknande trådar

M
Övr. Hund Hej. Jag skall försöka fatta mig så kort som möjligt, hoppas att ni orkar läsa allt! Jag och min sambo skaffade oss, i mitten på...
2
Svar
31
· Visningar
6 583
Senast: Shark
·
Övr. Hund Idag på väg hem från min morfar (17 mil ut i skogen inåt landet från Umeå), så ser jag helt plötsligt en hund springa på vägen utan...
Svar
16
· Visningar
2 298
Senast: Rie
·
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 727
N
Övr. Hund Idag vaknade vi av att det äntligen kommit en del snö. Var iaf ngn decimeter med nysnö, o ngra minusgrader. Tog ut killen på en...
Svar
15
· Visningar
1 286
Senast: Fiffi1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp