Sv: Vad skulle ni säga om denna stam?
Det med att fullbloden går in med dåliga blup är väl baserat på att föräldrarna inte har meriter inom ridsporten.
Jag tycker att blup är mkt missvisande ibland.
Ja speciellt Mintage hade gynnats av att man räknade med fälttävlan i blup. Fast det är väl så stor osäkerhet eftersom det faktiskt inte är så många startande per år.
Men å andra sidan så tycker jag att likväl man räknar 110cm hoppning så borde man kunna räkna med fälttävlan redan från lätt klass och ge högre medelfels poäng i så fall.
Jag har länge funderat på detta med att fälttävlan inte finns med i blup på ett vettigt sätt.
Visserligen är detta också OT, Men hur kan man påverka så att även det kommer med.
Det är ju absurt att hingstar sänks som har goda avkommor i just den grenen.
Fortsättningsvis - hur kommer det sig att fullblod pers nån sorts defintion har dåliga blup ifrån början ?
Det blir ju väldigt snett.
Det med att fullbloden går in med dåliga blup är väl baserat på att föräldrarna inte har meriter inom ridsporten.
Jag tycker att blup är mkt missvisande ibland.
Ja speciellt Mintage hade gynnats av att man räknade med fälttävlan i blup. Fast det är väl så stor osäkerhet eftersom det faktiskt inte är så många startande per år.
Men å andra sidan så tycker jag att likväl man räknar 110cm hoppning så borde man kunna räkna med fälttävlan redan från lätt klass och ge högre medelfels poäng i så fall.