Sv: Vad skulle ni göra...Långt!
Tycker att jag måste inflika ts då detta är min syster o ja har de där två andra blandraserna som ej funkar ihop längre med tiken, min två tjejer gick super bra ihop med denna tiken tills det hände en sak då de ville ha samma leksak, tiken attackerade min stora tik som är ett år äldre o ville ej släppa, till slut fick vi isär dem o sen flög tiken på samma hund igen o vi fick ej loss henne från min tik till och börja med men sen hittade ja ett järnrör o slå tiken med för att hon skulle släppa, hon hade ett hårt tag om min hund på halsen, o hade vi ej fått bort tiken så hade ej min hund funnits idag. Efter detta så har tiken flygit på henne några ggr till men det blev inget jätte allvarligt som sist då hon hade stora sår i hals o runt på kroppen o i ansiktet. men sen dess är min tik rädd för denna och den tiken som attackaread min tror varje gång de ses att hon får morra till mig o vill gärna flyga på henne. så varje gång vi kommer blir deras tik instängd för annars hade jag ej haft ngn hund kvar. min hund gör egentligen inget förutom att försvara sig o vill ej bråka.. sen den lilla hunden(mindre än våran andra) hon är lika gammal som tiken och det gick bra med dem tills för ca ett ½ år sen då tiken börjar ställa sig över min tik o bete sig underligt som att ja står över dig så nu ska du ligga still o lyssna på mig o sen attackera henne, hon har varit på väg att attackera min mindre hund vid ett antal ggr men vi har varit i närheten o det har ej hunnit hända ngt. JAG tycker att tiken ska avlivas både för sitt egna bäst o andra i familjen o speciellt då både jag o min syster ska ha barn till sommaren o jag kommer ALDRIG våga sätta ner mitt barn på golvet då denna tiken finns i närheten, jag litar inte alls på henne. Visst hon är en riktigt go hund när man e sj med henne. men i helgen när vi va o hälsade på dem så skulle tiken på min mindre hund o sambon stod jämte så han sa till tiken o då direkt morrade tiken på honom rejält o hade säkerligen huggt honom om han fortsatt säga till henne, men han gick därifrån för han blev rädd då hon stirrade ut honom o såg riktigt jävla förbannad ut..
sen angående en annan hanhund som våra föräldrar har så stämmer en del vad min syster skriver men hon har glömt o skriva att de är inte alls samma hundar, då denna aldrig va så mot människor, han gick o tygla om man sa till honom o va aldrig så (elak) som denna tiken.
Jag tror att denna tiken har fått ngt problem i huvudet annars skulle ej detta hända, ena stunden gla o go mot de andra hundarna o sen helt plötsligt flyger hon på dem, kan man säga att det är normalt o att det hjälper med att aktivera hunden?? NEJ.. o hennes höftproblem är inte bra.. hon kommer aldrig klarar av att bli mkt aktiverad, enligt mig o mamma(som äger hunden med pappa) så kommer hon inte klarar av det o hon får oftare problem med höften(gör ont) o för mindre saker.
lämna bort henne är absolut inget val, hon kommer aldrig kunna va med ngn annan då hon ej kommer kunna träffa andra hundar(för deras säkerhet) eller barn eller tom vissa människor :/ Så det ser ja inte som ngn lösning. det enda är avlivning för hunden bästa o då 'våra föräldrar ej heller har tid o aktivera hunden. mamma som fortfarande ej är riktigt bra o pappa som jobbar nästan dygnet runt. inget har ork heller för den delen.
(detta hör kanske inte till men eftersom syster startade tråden så tänkte ja skriva detta)
sen va det inte min mamma som ville ha denna hunden utan det va min syster(maromer) o pappa som ville ha just denna blandrasen o just denna 5tiken. o syster bodde hem ett bra tag men ändå brydde hon sig ej om o uppfostra hunden, så detta kan hon ej skylla på våra föräldrar då hon med är med i det hela förutom de senaste 2 åren då hon bott hemifrån..
så nu tycker ja ni kan säga vad ni vet när ni vet nästan allt.. har säkert glömt massor. men vet att maromer ej ville att ja skulle skriva detta, men har hon ändå lagt ut en tråd så måste folk få veta hela sanningen..
är det ngt ngn undrar över så fråga på=)