Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Arterna sorterade efter biotoper.
.
Måste lägga till:
"Bli miljonär på akvariefiskar- tips och råd om hur du kan leva på din hobby."
( En bok som jag är i mycket starkt behov av!)
Det kan jag svara på direkt om du vill. De flesta som odlar fisk odlar in i vassen skumma arter. Antingen sådant som alla andra också odlar, tex zebraciklid. Alt. något jätteudda som jag själv som inte går att göra pengar på. Jag tycker man kan höra med affärer och grossister runt omkring vad de VILL ha, och vad de vill ha kontinuerligt. Sen är det bara att odla.
.........................................
Eftersom jag redan har nästan en hyllmeter akvarieböcker så skulle jag personligen mest uppskatta böcker som handlar om akvariefiskarna har det i sina naturliga biotoper, gärna lite trevligt upplagt med info om annat i området, om land och folk och sådär. Tex i stil med:
Under vattnet i Botswana- kuckelimuckfiskens liv.
Intressanta biotoper kring Kaspiska Havet.
Frlumelivita- en by i Tibet som lever av att odla akvariefiskar.
kan säga att det är trevligt om de svenska namnen finns med, gärna tydligt, för nybörjare är det väldigt svårt och förvirrande med alla latinska namn!
!
Jag skulle vilja veta om skötsel av akvariet, om fiskar tex delas in i olika "grupper" och om det finna allmänna råd om de olika "grupperna".
Med skötsel menar jag tex temperatur, hur ofta man bör byta vatten, för- och nackdelar med olika växter och bottenmaterial.
Kanske lite vilka typer av fiskar som passar/inte passar ihop, om det finns några generella regler. Om förökning och så vidare...
Skulle även vilja veta om vatten, Ph och så vidare, vad som är lämpligt/inte.
Läste när nedan om biotoper tex, VAD tusan är det? Förklaringar och begrepp, så att man sedan kan läsa vidare.
Jag, som är en nybörjare med guldkant (om jag får säga det själv), har snappat upp småsaker men har egentligen noll koll. När jag har avancerat till nästa nivå, ja då kanske jag vill veta något helt annat.
Ordentligt och redigt förklarat, från grunden fast avancerat...
GUD vad flummigt! Förstår du hur jag menar?