Vad skulle du köpt? :S

L

Lexus

Hej,
Jag ska ha sommarhäst i sommar för första ggn och då vill jag köpa något att ha till den, men jag vet inte riktigt vad. :confused:
Ska jag köpa ett fint täcke eller en grimma eller kanske lindor ?:D
Vad skulle du köpa om du skulle ha sommarhäst för första ggn? :)
Alla som har en åsikt, SKRIV :rofl:

Sv: Vad skulle du köpt? :S

Något medel så den slipper flugor å sånt.
Grimma och grimskaft vore ju bra om du inte får det med hästen.
Lite sårvårdsgrejer kanske.

jadu...jag skulle nog satsa på en fin grimma och ett grimskaft. Täcke är väl inget att satsa på eftersom du bara ska ha den över sommaren så det går definitift bort! (Om den nu inte har eksem el. likn.) Kanske ett sånt där flugpannband, och pollen inte har så mycket lugg. En billig men nyttig investering;)

Absolut minimum: Grimma, grimskaft, ordentligt stallapotek. Och naturligtvis, ryktsaker, hovkratsar, svampar, hink, svettskrapa etc om du inte har det redan :)

Okej, men jag får med sadel, träns, grimma och grimskaft. ;)
Fast gillar värkligen lädergrimmor och ländtäcken :love:
Och har typ kärat ner mig i lädergrimmskaft med guldkedja i ena änden :angel:.

Absolut minimum: Grimma, grimskaft, ordentligt stallapotek. Och naturligtvis, ryktsaker, hovkratsar, svampar, hink, svettskrapa etc om du inte har det redan :)

Skriver upp hink och svettskrapa på inköpslistan xP

ett ländtäcke är nog verkligen inte att tänka på bara över en sommar:o. som någon sa: flugsprej eller annat medel:laugh:

Okej , tänkte precis på det, flugsprej blir nog nr 1 att köpa :idea:

Ländtäcke och kedjegrimskaft låter som det sista du behöver. Flugspray och sårvårdskit är nog snarare det du först o främst behöver satsa på.

Skriver upp hink och svettskrapa på inköpslistan xP
Har du jodopax, bomull och sårsalva? Det är lätt hänt att hästen får något litet sår när den går på bete. Lindor och paddar till lindor är också bra om hästen skulle bli halt.

Ländtäcke behöver du inte, det är helt onödigt till en sommarhäst... lädergrimskaft med kedja - njä, inte nödvändigt heller (om nu inte hästen du ska ha som sommarhäst är ett monster dvs).

En annan sak att tänka på - kommer hästen nyskodd? Hur länge ska du ha den, kan du tänkas behöva sko om den under tiden? Har du nummer till hovslagare och veterinär om något händer? När jag hade sommarhäst gjorde jag alltid en liten bok om hästen där jag skrev upp allt; ägarens telnr, veterinärens nr, hovslagare, även slaktbil (jo.. faktiskt), hästens försäkringsnr om något skulle hända, och sen hade jag boken som en hästdagbok där jag antecknade alla ridturer, vart vi red, hur hårt, ev svullnader, sår etc. Ett tips ;)

Haha, jo. Det kan ligga ngt i det du säger, men jag skämmer bort dom mästa djuren jag har/lånar.. :angel:

Flugpannband alternativt flughuva eller vad det nu kan heta.

Lädergrimskaft med guldkedja kan väl se fräckt ut men jag tycker inte det är så värst användbart, utom om du ska på en massa utställningar och måste använda kedjan.

Schabrak och benlindor kan vara en OK grej om man vill vara lite fräck, och till en relativt låg penning.

Haha, jo. Det kan ligga ngt i det du säger, men jag skämmer bort dom mästa djuren jag har/lånar.. :angel:

Skämmer bort dem gör man genom att ge dem sånt DOM vill ha, inte sånt som DU vill ha ;);)

Du har fåt många bra svar på ryktsaker, flugmedel och apotek.
det är nödvändiga saker men kanske inte så roliga att handla..
Vill du ha något annat "roligare" så kan su ju köpa en fin grimma med matchande flugpannband och grimskaft eller ett fint schabrak.
Täcken ska du absolut inte använda på sommaren.

Du har fåt många bra svar på ryktsaker, flugmedel och apotek.
det är nödvändiga saker men kanske inte så roliga att handla..
Vill du ha något annat "roligare" så kan su ju köpa en fin grimma med matchande flugpannband och grimskaft eller ett fint schabrak.
Täcken ska du absolut inte använda på sommaren.

Näe, inte alltid, har redan 2 schabrak hemma, ett vitt och ett marin-blått. kanske blir ett till. till sommaren ;D
Kanske det ;D

Kom på en till sak: Det är alltid bra att köpa mineraler och ge hästen under tiden som den går på bete. Hör med ägaren vilken sort h*n brukar ge.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är på väg och ska sälja min häst. Tänkte fråga vad hon som har haft honom på foder och även är den som köper vill ha för saker...
Svar
2
· Visningar
424
Senast: WildHorse
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 085
Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 132
Senast: KesoNeso
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 080
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar