Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag vill ha en hingst som kan hoppa, 88:an är ju inte direkt känd för att ge bra hopphästar och MrCarrrera har jag ingen aning om hur han hoppar.
Hållbarhet har Roven också, han är väl 18 nu och såg hur fräch och fin som helst ut på bruksprovet, speciellt jämfört med de andra fullblodshingstarna.... Och han har väl gått löp? och tävlat rätt mycket hoppning.
Om nu Black Diamond är så suverän som avelshingst så borde ju rimligen vara godkänd för avel på ett korrekt sätt!En fullblodshingst som hoppar väldigt bra och har lämnat avkommor med mycket bra gångarter och hoppteknik är en fullblodshingst som endast är avelsvärderad och avkomman får då inte "gröna papper" om man inte har ett renrasigt fullblod, då får man gröna papper.
Han heter Black Diamond. Han har bra storlek och hoppar väldigt bra för att vara fullblod samt att han rör sig mycket bra och verkar nedärva det på avkommorna.
88:an har ju lämnat väldigt många bra fälttävlanshästar och även dressyrhästar.
Mr Carrerra vet jag är löshoppad, och ska hoppa bra, men har inte sett det själv, så det är ju svårt att säga...
Dressyrhästar ja, men fler bra fälttävlanshästar än Keymaster xx och möjligtvis Olivia kommer jag inte direkt på. Båda två har dessutom fantastiskt bra mödernen så deras storhet tillskriver jag inte direkt 88:an.88:an har ju lämnat väldigt många bra fälttävlanshästar och även dressyrhästar.
Trodde det var jag som var detJa, jag är ordförande i anti-88:anklubben men det vet väl de flesta här redan...