Vad skall jag välja till mitt sto?

xet

Trådstartare
Ja, som rubriken lyder.
Jag vill ha en hopphingst helst.

Mitt sto är f.2005, visad på kvalitets där hon blev klass I både hopp och dressyr. Det som drog ned var hennes bakbensställning då hon är krokhasig så för mig är det viktigt med en hingst med exteriör på framförallt sina ben.

Hon är e. Lionell dansk hingst se- http://www.hingstecenter.dk/2_lionell.htm
och morfar är Splitau.

http://www.blup.se/sv=SE/horses/211095-felicia-traeholt länkar asvh. :D

Jag har funderat lite på Balougraph och Camaro M

Jag vill ha en häst som är lätt i typen och trevlig i sinnet. Det vet man ju i och för sig inte innan men så gott det går är det målet. En trevlig tävlingshäst helt enkelt...

Så nu tror jag att det finns många här som är bra mycket mer kunniga och kloka än mig, hur skulle ni gjort? :idea:

Sv: Vad skall jag välja till mitt sto?

Bravour skulle jag titta närmare på. Mycket, mycket kapabel och fin. Dock är han ung så vad han ger är ännu oklart.

Du gör klokt i att läsa bedömningar och de hingstar med tendens till sämre bakställ kan du dissa direkt.

Och jag håller med Cirkus,hade han blivit gk första gången så hade jag haft en sådan i hagen nu,nu har jag en brorsdotter istället :love:

Åhh! Det var en riktig läckerbit det :d jätte snygg!
Det är väldigt spännande med att planera och fundera men väldigt skrämmande med man vill ju ge den förutsättning när den kommer ut att bli en lyckad individ.

Liknande trådar

Avel Jag hängde en del här på buke för några år sedan och när jag skulle betäcka mitt sto 2005 lärde jag mig massor här. Stoet dog tyvärr...
2 3
Svar
55
· Visningar
7 064
Senast: dobbis
·
Avel Jag tänkte höra om någon har några reflektioner på den senaste dårskapen... Jag har möjlighet att ta avkommor på ett...
2
Svar
25
· Visningar
3 356
Senast: Alle84
·
P
Avel Funderar lite på att betäcka mitt sto. Vill gärna ha lite tips på passande hingstar. Lite om stoet. e: Artist ue: Robin z -...
2
Svar
35
· Visningar
3 137
Senast: Prestige_
·
K
Avel Jag funderar på att embrobetäka mitt tävlingssto nästa sesång och börjar redan nu fundera lite smått på hingstval, och jag behöver lite...
Svar
2
· Visningar
1 000
Senast: KallaMigBecca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka