vad ska vi hitta på?

T

Tican

ponnyn är som sagt halt, hålvägg på bakfoten och får inte belasta den mer än nödvändigt. men det känns så synd om henne att hon bara ska stå och skrota, syns på henne hur tråkigt hon har. :crazy: så nån som har något bra tips på vad man kan hitta på med en uttråkad invalid? :p

Sv: vad ska vi hitta på?

Får hästen gå i hage?

Detta kan användas i hage eller stor box. Man lägger ut en massa gasmla bildäck så hästen blir tvungen snirkla sig fram när den ska flytta sig. Aktiverar både hjärna och hovar.

Grenar att knapra på och andra leksaker kan vara populärt-

Har man mellanstor hage av ridbane storlek, kan man med lite fantasi och snabbstängsel tillverka en labyrint. Lite jobb, men är man finurlig går den ändra med jämna mellanrum. En fördel med labyrint är att man aktivera hästen genom att bara en väg leder till maten. Man får ksnske i början ha fler alternativa vägar till hötussen tills man är säker på att hästen inte svälter ihjäl :D

Framgick inte riktigt om hästen fick belastahoven. Beror lite p skadan och vilket beslag som används....

Om möjligt kan man kanske tömköra i skritt över stock och sten osv.

Sv: vad ska vi hitta på?

hon måste vara skodd för att hålla ihop hoven.

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 224
Senast: Juli0a
·
Utrustning Jag har köpt en helt ny sadel som är utprovad av sadelutprovare. Sadeln har visats sig vara för lång för hästen. Sadeln ligger ca 3-5cm...
Svar
3
· Visningar
738
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
589
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 870
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar