Vad ska vi göra med skräck-toaletten?

Du kanske kan flytta runt lite om de grejerna är på en plats där de hör andra sakerna skulle passa bra? 😊
Nja de grejerna bor rätt..

Vi har ett stort badrum/tvättstuga som byggdes för några år sedan. Där förvarar vi handdukar och badlakan tex, vilket för mig är helt logiskt eftersom man i huvudsak behöver dem i badrummet. Städgrejerna finns där också.

I lilla toaletten på nedervåningen finns ett utrymme innanför där man kan ha större lager av toapapper om man vill det.

Toaletten vi renoverar nu är på övervåningen där sovrummen ligger.
Det som sticker ut som saknar ett bra hem är tyvärr lakan. Övervåningen skulle vara rätt ställe, men det finns inget utrymme ledigt. Så nu förvaras de lite överallt. Kul att bo i renoveringsobjekt 🙈

Jag vill ha städgrejer (åtminstone det dagliga; wc-anka, ren städtrasa, glasputstrasa) till badrummet i just badrummet så att jag slipper lägga mer tid på att hämta grejerna än det tar att städa.

Toapapper och rena handdukar känns vettigt att ha lättillgängligt även på en gästtoalett. Sen vill jag att det ska finnas lite grejer för snabb småfix; en hårborste tex, och gärna någon form av mensskydd som är lätt att hitta om gäster behöver.

Tänker att mina gäster ska kunna lösa vardagliga behov utan att behöva fråga.

Vill egentligen ha allt i skåp för att hålla det så ostökigt som möjligt, men det krockar ju lite med att det också ska vara lätt att hitta.

I en mer "privat" toalett förvarar jag nästan allt i skåpen.

Jag vill ha städgrejer (åtminstone det dagliga; wc-anka, ren städtrasa, glasputstrasa) till badrummet i just badrummet så att jag slipper lägga mer tid på att hämta grejerna än det tar att städa.

Toapapper och rena handdukar känns vettigt att ha lättillgängligt på en gästtoalett. Sen vill jag att det ska finnas lite grejer för snabb småfix; en hårborste tex, och gärna någon form av mensskydd som är lätt att hitta om gäster behöver.

Vill egentligen ha allt i skåp för att hålla det så ostökigt som möjligt, men det krockar ju lite med att det också ska vara lätt att hitta.
Ja har vi det också. Det vardagliga lättillgängligt, en på varje liksom.

Den toalett som mest används är dock den stora i badrummet. Den här renoveringen gäller på övervåningen där vi har sovrummen, så ingen gästtoa i den bemärkelsen :)

Toapapper och rena handdukar känns vettigt att ha lättillgängligt även på en gästtoalett. Sen vill jag att det ska finnas lite grejer för snabb småfix; en hårborste tex, och gärna någon form av mensskydd som är lätt att hitta om gäster behöver.

I en mer "privat" toalett förvarar jag nästan allt i skåpen.

Har du skaffat mensskydd till dina gäster utifall att?

Det har jag alltid haft, det finns alltid tamponger, bindor och trosskydd. Numera behöver jag inte eländet själv men det är ju perfekt om en gäst behöver.

Både jag och dottern använder flergångsskydd (menskopp och menstrosor) så här finns inga skydd att ta av. Det tänker jag att folk har med sig vid behov.

Både jag och dottern använder flergångsskydd (menskopp och menstrosor) så här finns inga skydd att ta av. Det tänker jag att folk har med sig vid behov.
Jag har inte heller någon liten öppen låda sådär som är till för gäster, men tyckte det var en himla fin gest. Alla vågar ju tyvärr inte fråga om mensgrejer. Mkt tabu. Själv har jag inte använt mensskydd alls på flera år men har en himla massa tamponger och bindor som ligger i en låda och skräpar sedan förr.. Men det vet ju inte gästerna om :D

Då har vi börjat måla. Eller jag då, eftersom det var jag som var hemma idag 😅
1000016458.webp

Ett år sedan jag startade tråden. Mycket har hänt sedan dess men nu börjar vi närma oss färdiga. Idag blev handfatet inkopplat och det är mest detaljer kvar, toalettpappershållare, någon hylla/skåp osv.

Visa bifogad fil 158824
Vilken skillnad!
Jag vill se fler bilder 🙂.
Men det kanske kommer när ni är helt färdiga?

Vi har också en som nog lär ivala som skräcktoalett :angel:.
Men det är en bra bit tills den hamnar överst på fixa-listan så den vägrar vara med på bild just nu.

Vilken skillnad!
Jag vill se fler bilder 🙂.
Men det kanske kommer när ni är helt färdiga?

Vi har också en som nog lär ivala som skräcktoalett :angel:.
Men det är en bra bit tills den hamnar överst på fixa-listan så den vägrar vara med på bild just nu.
Tack! :)
Japp fler bilder kommer!

Haha fattar. Det var inget man visade upp här heller 🙈 men nu är (snart, när detaljerna är på plats då) alla toaletter klara hemma :banana:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera mera VII
  • häst med PPID
  • Hästköp

Omröstningar

Tillbaka